English

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان خبر داد:

برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) از ۲۰ کشور جهان در لنجان

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان از برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) از 20 کشور جهان در لنجان خبر داد.

برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) از 20 کشور جهان در لنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  مهدی محمدی در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان ایران در شهرستان لنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) در  11 دی ماه گفت: امسال شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان و مداحان ۲۰ کشور جهان  از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان است.

محمدی ادامه داد: همچنین در این کنگره به نیت ۱۴ معصوم اهل بیت (ع) از مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان ایران ازجمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس حضور خواهند داشت.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره توضیح داد: هدف این کار تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت کردند  و بلد کردن شخصت پیرغلامان امام حسین (ع) است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان بیان داشت: برخی اواقا ت شاهد این هستیم که شخصیت های عروسکی را برای بچه ها و نسل جوان این دوره بلد می کنند اما هدف ما در این کنگره این است که جوانان معنای پیرغلامان را بدانند وبا آن آشنا شوند و شاید بتوانیم قطره ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور شویم.

محمدی برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و افزود: برای نخستین بار در جهان اسلام است که این کنگره برگزار می‌شود و هدف آن  ایجاد اتحاد و وحدت بین کشورهای مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه دیدن اتحاد و وحدت بین عزاداران امام حسین در ایران بسیار زیباست، گفت: پیام این پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) در این کنگره اتحاد فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و حتی اقتصادی است و ما در این کنگره بین المللی با همه کشورهای جهان دست برادری خواهیم داد زیرا امام حسین (ع) حد و مرز ندارد و جهانی است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان در خصوص برگزاری این کنگره بیان داشت: پس از برگزاری نشست‌های متععدی در این چند ماه با کارشناسان خبره مذهبی و فرهنگی در شهرهای تهران، قم، مشهد و شهرستان لنجان به این نتیجه رسیدیم که این کار به صورت خودجوش و مردمی  و به صورت آتش به اختیار در جهت  ترویج فرهنگ انتظار و برنامه‌های مذهبی انجام شود.‌

محمدی گفت: در این کنگره همچنین مراسم شال‌گذاری خادمان توسط خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان استان و شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه  تجلیل از پیرغلامان، آداب و رسوم خاص دارد، اظهار کرد: به احترام مهمانان در این کنگره و مهمان نوازی از پیرغلامان شهر لنجان که میزبان هستند، تجلیل نمی‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در مسیر ورود پیرغلامان به شهرستان لنجان حدود ۷۰ موکب برپا می شود  و این رویداد بزرگ و بین المللی از طریق شبکه‌های افق، شما، قرآن و اصفهان پوشش داده می شود.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان گفت: همچنین در حاشیه این کنگره، تفاهم‌نامه‌ای میان هیئت منتظران لنجان و ۲۰ کشور حاضر امضا خواهد شد که خروجی این کنگره با امضای این تفاهم‌نامه با کشورها، اتحاد، وحدت و ترویج فرهنگ عزاداری است.

مهدی محمدی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این کنگره گفت: حدود ۲ ماهی است که همه مهمانان دعوت شده در ایران حضور دارند و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود تا در کشورهای خود تبلیغ اسلام کنند.

پیرغلامان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه