English

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هیچ خبرنگاری شکایت نخواهد کرد

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طی مراسمی در باغ کتاب از خبرنگاران تجلیل کرد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هیچ خبرنگاری شکایت نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، در ابتدای مراسمی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عصر سه شنبه 15 مردادماه برای تجلیل از خبرنگاران در باغ کتاب برگزار کرده بود، مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار تأکید کرد: جای خرسندی و افتخار  دارد که در سالهای اخیر هرگز از رسانه ها شکایت نکرده است و حتی در موارد بسیار معدود اگر مطلبی غیر منصفانه در مورد این سازمان منتشر شده باشد، واکنش خود را به ارائه توضیح و شفاف سازی محدود کرده و سعی کرده ایم که از راهکارهای فرهنگی و حرفه ای برای تعامل با اهالی رسانه در پیش گرفتیم.

در ادامه این مراسم، غلامحسین محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران، گفت: زمانی که شهرداری را مورد بررسی قرار می دهیم به دو بخش دهه اول انقلاب و سی ساله بعد از آن، تقسیم می شود که نقطه تمایز آنها درآمدها و عملکردهاست.

وی افزود: بر این اساس شهرداری تهران سی سال است که با درآمدهای ناپایدار شهر را اداره کرده و مجبور شده با روش‌هایی مانند تراکم فروشی کسب درآمد کند که دیگر این مدل پاسخگو نیست و در این شهر زندگی امکان پذیر نیست. بنابراین باید شهر سازه به شهر انسان، شهری با برنامه ریزی برای مردم به شهری با برنامه ریزی با مردم تغییر کند

محمدی گفت: برای نیل به این هدف باید تغییر گفتمان صورت بگیرد و مهمترین همکاری رسانه با ما در این بخش است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال بیست درصد مساحت لندن معبر است و تهران که یکی از شهرهای بسیار شبیه به لندن است، بیست و پنج درصد از مساحتش معبر است؛ اما آلودگی هوای این دو شهر با هم قابل مقایسه نیست پس نتیجه می گیریم که معبرسازی علاج درد نیست و گفتمان سازی با مردم بهترین راهکار حل مشکلات شهری است. رسانه ها هم در تغییر گفتمان شهری می توانند تاثیر به سزایی بگذارند.

در ادامه این مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروزه جایگاه خبرنگار بسیار مهم و تخصصی است. اخلاق خبرنگاری و اخلاق تعامل هم با رسانه علمی و با اهمیت است.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از شناسایی پیکر شهید سید حمیدرضا حسینی که در فاجعه منا به شهادت رسید پرداخت. همینطور خاطره ای از ایام اسارتش در عراق گفت.

اوحدی تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی به موقع رسانه ها در مورد فاجعه منا نبود، نمی توانستیم پیکر شهدا را برگردانیم و ممکن بود نتوانیم از یک فاجعه اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه به تاثیر مثبت اطلاع رسانی اصحاب رسانه در جلوگیری از تلفات زیاد سیل نوروز امسال هم اشاره کرد و گفت: خبرنگاران نقشی تاثیر گذار دارند و خبرنگار متعهد می تواند آرامش را به جامعه خود تزریق کند.

در ادامه این مراسم، پس از اجرای دو قطعه موسیقی سنتی زنده، از فرزند شهید صارمی و تعدادی از خبرنگاران فعال اجتماعی به طور نمادین تقدیر شد و این مراسم به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه