English

مهدی ثقفی خبر داد:

رتبه برتر شرکت توزیع برق استان در استقاده از انرژی های تجدیدپذیر

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان از کسب رتبه برتر شرکت توزیع برق استان در استقاده از انرژی های تجدیدپذیرخبر داد.

 رتبه برتر شرکت توزیع برق استان در استقاده از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی ثقفی بیان کرد: براساس مصوبه مجلس، قراربود صدهزار مگاوات انرژی خورشیدی توسط سازمان بسیج سازندگی بعنوان مجری طرح اجرا شود که بدلیل کمبود بودجه، به 10هزار مگاوات در کل کشور کاهش یافت و سهمیه استان اصفهان شامل احداث 800نیروگاه شد.

وی در ادامه توضیح داد: در دی ماه سال گذشته، بعد از ابلاغیه به بانک های عامل، برنامه ریزی برای احداث 800 نیروگاه در استان پیگیری و اقدامات اجرایی از ابتدای سال جاری آغاز شد. چنانچه، امروز شاهد افتتاح 400 نیروگاه 5کیلوواتی خانگی هستیم و امیدواریم تا دهه فجر، 400نیروگاه دیگر در استان به بهره برداری برسد.

مدیردفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان با صحبت از پیشرفت های خوبی که دراین پروژه ها در استان حاصل شده است، گفت: براساس مقایسه سازمان بسیج سازندگی با سایر استان ها، استان اصفهان در این زمینه پیشرو است و براین اساس، قول اعطای سهمیه هزار نیروگاه دیگر با درنظرگرفتن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار محروم را داده اند.

ثقفی با اذعان به جایگاه برتر شرکت توزیع برق استان اصفهان در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، گفت: در ششمین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر، شرکت توزیع برق استان اصفهان در بین 40شرکت توزیع در کشور موفق به کسب رتبه نخست شده است.

وی در ادامه توضیح داد: در سال 99، بالغ بر 3ونیم مگاوات نیروگاه خورشیدی احداث کردیم و امسال نیز رتبه برتر را دراین زمینه کسب کردیم.

به گفته مهدی ثقفی، باتوجه به70 مگاوات ظرفیت کل نیروگاه های کشور، استان اصفهان با برخورداری از 20درصد ظرفیت نیرگاهی، در جایگاه برتر قرار دارد.

وی ابراز امیدواری نمود که با فرهنگ سازی در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر ، موفقیت بیشتری را دراین خصوص شاهد باشیم.

مدیردفتر مدیریت مصرف توزیع برق استان اصفهان یادآور شد: متقاضیان نصب پنل های خورشیدی با ثبت درخواست خود، ظرف 3روز مجوز دریافت می کنند و احداث پنل درطول یک هفته انجام می شود.

تامین درآمد پایدار خانوار با نصب پنل خورشیدی

رحمت الله حمامیان، قائم مقام مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه های نیروگاهی و توسعه انرژی های تجدید پذیر که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز 558 پروژه در نتیجه تعامل و تفاهمنامه های دوجانبه بین حوزه برق، بسیج سازندگی و سپاه صاحب الزمان (عج) در استان اصفهان افتتاح گردید که در قالب نصب 400نیروگاه 5کیلوواتی در سقف مکان های تحت پوشش در مناطق محروم و کم برخوردار استان به بهره برداری رسید.

وی با صحبت از اهمیت جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر که بویژه در برنامه دولت سیزدهم مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها از سویی می تواند بلحاظ تامین هزینه های معیشتی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، مناطق محروم و بخش هایی از استان که متاثر از شرایط خشکسالی با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند و همینطور بلحاط تولید انرژی های پاک در راستای اهداف کاهش آلاینده ها موثر باشد.

حمامیان افزود: طبق قرارداد 20ساله با شرکت توزیع برق استان، برق تولیدی حاصل از انرژی های خورشیدی از تولیدکنندگان خریداری وبصورت ماهانه یا دوماهه مبالغی به آنها پرداخت می گردد.

حمامیان گفت: تلاش ما براین است تا ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهیم. زیرا بلحاظ اقتصادی و تامین درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند، حائز اهمیت است. همچنین، باتوجه به شرایط خشکسالی برای مناطق محروم و آسیب دیده و افزایش راندمان تولید برق در استان، استقرار پنل های خورشیدی مورد استقبال قرار گرفته است.

بهره برداری از 800نیروگاه تا دهه فجر

در این مراسم، سیدعلیرضا متحملیان، مسئول بسیج شرکت توزیع برق استان اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در سال 1358، افتتاح 400 نیروگاه خورشیدی پشت بامی با ظرفیت تولید 5کیلووات برای هر نیروگاه در مناطق محروم استان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را گامی موثر در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد.

متحملیان درباره نحوه تخصیص تسهیلات گفت: طبق توافق با بانک های عامل، به متقاضیان دارای مجوز نصب پنل خورشیدی، 50 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد که با آورده 15 میلیونی خود، مجموعا با 65 میلیون تومان می توانند در نصب پنل و تولید انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنند.

وی توضیح داد: به همت نیروی بسیج توزیع برق استان، دفتر مدیریت مصرف، بسیج سازندگی و سپاه صاحب الزمان(عج) اجرای 558 پروژه در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی با فرصت های اشتغالزایی و رفع محرومیت با موفقیت اجرا شد.

مسئول بسیج شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: 800 نیروگاه براساس سهمیه استان تعیین شده است که امروز شاهد افتتاح 400نیروگاه در سطح استان هستیم و تا دهه فجر با تکمیل 400 نیرگاه دیگر، 800 نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش موج؛ در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان بسیج سازندگی و دیگر فرماندهان سپاه صاحب الزمان و بسیج سازندگی، استاندار، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهراصفهان و مدیران شرکت های توزیع برق استان و شهرستان اصفهان، 558 پروژه در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر، شامل 400 نیروگاه خورشیدی، 39طرح اشتغالزا و 119پروژه رفع محرومیت افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی