English

شهردار اصفهان خبر داد:

افتتاح ورزشگاه رستم در منطقه ۱۴ یکشنبه آینده

شهردار اصفهان گفت: بعد از گذشت 5 ماه از افتتاح ورزشگاه سهراب در منطقه 14 یکشنبه هفته آینده، ورزشگاه رستم در این منطقه بهره برداری و همچنین ورزشگاه امام خمینی (ره) برای مردم این منطقه کلنگ زنی می شود.

افتتاح ورزشگاه رستم در منطقه 14 یکشنبه آینده

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه افتتاحیه های متعدد شهرداری از برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» عبور کرده و برخی روزهای دیگر هم به روزهای افتتاح اضافه شده است، اظهار کرد: یکشنبه گذشته کار جدیدی آغاز شد که حرکتی نو برای اصفهان است. شرکت جسورانه هدهد را با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال افتتاح کردیم تا از طبقه نوآور و خلاق شهر و استارتاپ ها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این شهر دارای جوانانی توانمند است که اگر زمینه کار آنها در اصفهان فراهم نشود مهاجرت به تهران یا به جاهای دیگر صورت می گیرد، نخبگان باید امیدوار و حمایت بشوند تا مهاجرت معکوس را برای طبقه خلاق در اصفهان ایجاد کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای این اقدام ردیف بودجه ای اختصاص دادیم. همچنین بخش بزرگی از ارگ جهان نما از سال های اخیر در اختیار شرکت های دانش بنیان و نوپا قرار گرفته است تا حمایت شوند؛ شهرداری اصفهان در راستای جذب و ماندگاری جوانان در اصفهان حمایت از کارآفرینی و ایده ها را انجام داده و امیدواریم که اصفهان پایگاه بزرگی برای این حرکت جدید باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری جسورانه در ابتدای کار نیاز به فرهنگ سازی دارد و بعد اوج می گیرد، امیدواریم این خبر به گوش هر جوان نوآور که ذوق و علاقه و ایده دارد اما سرمایه ندارد برسد که شهرداری برای حمایت از کسب و کارهای نوین ردیف بودجه اختصاص داده است.

* سفر رایگان شهری با اصفهان کارت ویژه افراد دارای معلولیت

نوروزی در ادامه بیان کرد: تا یک ماه آینده اصفهان کارت به صورت رایگان برای افراد دارای معلولیت آماده و نهایی می شود و شهروندان دارای معلولیت بعد از دریافت پیامک این کارت را دریافت می کنند که این اقدام مجزا از کارت منزلت است و جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: البته مجموعه این اقدامات حقی برای شهروندان و وظیفه ای برای ماست.

*توسعه تصمیم گیری در حوزه بین الملل شهر اصفهان به سوی گروه های خلاق

شهردار اصفهان در رابطه با لزوم حمایت شهرداری و انجام اقدامات زیربنایی در حوزه بین الملل اظهار کرد: در عرصه جهانی حذف چنین کارهایی ناشی از عدم درک درست از اوضاع و احوال جهانی است.   

وی افزود: بر همین مبنا، جشنواره علمی – فرهنگی اصفهان – سن پترزبورگ از سوی دانشگاه اصفهان برگزار شد که نتیجه تلاشی بود که در رابطه با خواهرخوانده اصفهان یعنی اصفهان و سن پترزبورگ صورت گرفت، همچنین تفاهمی بین باشگاه سپاهان و زنیت روسیه انجام شد و به دنبال این هستیم تمرکز تصمیم گیری در حوزه بین الملل را به سمت گروه های خلاق، دانشگاهیان و ایرانیان مقیم خارج ببریم که به همین خاطر طرح شهروند دیپلمات را اجرا کردیم تا تجربیات خود برای رفاه و آبادانی اصفهان را به ما انتقال دهند و در این راستا بیش از 200 طرح برای ما ارسال شده است. 

نوروزی با بیان اینکه در ادامه طرح «هر یکشنبه، یک افتتاح» به منطقه 14 که در این چندسال بارها افتتاحیه های متعدد در این منطقه کمتر برخوردار داشتیم، خواهیم رفت و ورزشگاه امام خمینی (ره) کلنگ زنی می شود، گفت: در این منطقه ورزشگاه رستم و سهراب ساخته شد که ورزشگاه سهراب در ماه های اخیر بهره برداری شد و ورزشگاه رستم هم هفته آینده بهره برداری می شود.

*محاسبه نرخ پروانه ساختمانی در سرای 8 براساس طرح تفصیلی

وی افزود: به دنبال تحقق عدالت فضایی هستیم و امروز در همه نقاط شهر همه شهروندان از امکانات بهره مند هستند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در مورد نحوه محاسبه نرخ پروانه ساختمانی در سامانه سرای هشت اظهار کرد: در سامانه سرای هشت براساس طرح تفصیلی و کاربری هایی که تعریف شده است، محاسبه نرخ پروانه انجام می شود اما در زمان مراجعه شهروندان همراه با نقشه معماری، با توجه به افزایش ضرایب نرخ ها متفاوت می شود.

وی ادامه داد: در سامانه سرای هشت براساس طرح تفصیلی و منطبق با طرح اصلی قیمت ها طراحی شده است و اگر نقشه کار دقیقا منطبق بر کاربری، سطح اشغال و ارتفاع تعریف شده باشد در سایت قابل محاسبه است در غیر این صورت با مراجعه حضوری محاسبه صورت می گیرد. 

قدرت اله نوروزی در خصوص آسفالت معبر حدفاصل شهرک سلامت تا راران که مورد درخواست یکی از اهالی این محله بود، اظهار کرد: با وجود اینکه حریم این بخش جزو وظایف شهرداری نیست و راران هم دارای اراضی کشاورزی است اما شهرداری اقدام به لکه گیری معبر کرده و طبق گفته شهرداری منطقه 10 قرار است آسفالت های قدیمی این معبر تراشیده و پس از انتخاب پیمانکار، مجددا آسفالت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه