English

علیرضا بصیری خبر داد:

رقابت ۱۰۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خمینی شهر

فرماندار شهرستان خمینی شهر از رقابت 101 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خمینی شهر خبر داد.

رقابت 101 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان علیرضا بصیری در جمع اصحاب رسانه گفت:  208نفر در مرحله اول  ثبت نام کاندیداها شرکت نمودند که ازبین آنها 91 نفر رد صلاحیت شدند.

وی در خصوص رد و صلاحیت ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر روستا و وضعیت موجود شهرستان خمینی شهرگفت:فرآیند انتخابات و ثبت نام کاندیداها و بررسی صلاحیت ها توسط مواضع چهار گانه انجام و بررسی نهایی در هیات اجرایی صورت گرفت و در ادامه به هیات نظارت اعلام گردید.

9 تا 12 اردیبهشت مهلت رسیدگی و اعتراض ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا

بصیری بیان داشت : بررسی هیات نظارت کاندیداها و رد و صلاحیت آنها توسط هیات نظارت انجام و در تاریخ هشتم اردیبهشت به ثبت نام کنندگان اعلام و اشخاصی که رد صلاحیت شده اند و مورد تایید قرار نگرفته اند می توانند از امروز نهم اردیبهشت تا دوازدهم اردیبهشت با مراجعه به هیات عالی نظارت در استان اعتراض خود را اعلام دارند.

این مقام عالی دولت تشریح کرد: امسال شرایط انتخابات سخت است و با وجود بیماری کرونا قطعا شاهد تاثیر گذاری این ویروس بر انتخابات هستیم و با توجه به دشمنی دشمنان نظام مقدس اسلام تمام دستگاه ها  موظف به تلاش هر چه بیشتر برای برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات اسلامی شورای شهرو روستا می باشند.

تعداد افراد رد صلاحیت شده 91 نفر است

علیرضا بصیری از تعداد نفراتی که در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ثبت نمودند 208نفر اعلام شد که شانزده نفر از میان آنها انصراف داده و نود و یک نفر نیز رد صلاحیت شده و مابقی که تعداد 101نفررا تشکیل می دهند به رقابت در انتخابات می پردازند.

وی با توجه به اینکه ترکیب هیات اجرایی شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری متفاوت است،تصریح کرد: امسال با وجود شرایط کرونایی ترکیب هیاتهای اجرایی در این دوره از انتخابات به صورت مشترک و انجام  وظایف به صورت مجزا اعمال می شود.

بصیری ابراز کرد: افراد معتمد در ترکیب هیات اجرایی شوراهای اسلامی شهرو روستا 11نفر هستند که سه نفر آنها اداری هشت نفر معتمد و در ترکیب هیات  اجرایی ریاست جمهوری دوازده نفر را تشکیل می دهد که سه نفر از آنها اداری و مابقی معتمد هستند.

در ادامه قانون مشخص نموده که فرماندار باید سی نفر از معتمدین را به هیات نظارت معرفی نموده و درصورت تایید شورای نگهبان موظف به انجام ‌وظایف محوله هستند و تمام تلاش فرماندار در ادامه قانون مشخص نموده که فرماندار باید سی نفر از معتمدین را به هیات نظارت معرفی نموده و درصورت تایید شورای نگهبان موظف به انجام ‌وظایف محوله هستند و تمام تلاش فرماندار بر این امر است که حقی از کسی ضایع نشود.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه نظام کشور ما مبنی بر مردم سالاری دینی است هدف از برگزاری انتخابات را حق مردم برشمرد و تصریح کرد: کاندیداها در زمان معین می توانند رقابت را شروع و در فضایی سالم به معرفی خود پرداخته و آگاهی سازی را برای عموم مردم انجام دهند.

وی با این عنوان که برخی طرفدار یک کاندید هستنداظهارکرد:مبلغان کاندید مورد نظر  تبلیغات خود را باید در زمان مشخص شروع و زودتر تخلف محسوب می شود و این نکته مهم مد نظر افراد باشد که برای آباد کردن دنیای دیگران آخرت خود را به باد ندهیم.

فرماندار شهرستان خمینی شهر با توجه به اینکه فضای مجازی شهرستان متشنج شده افزود: دستگاه های امنیتی اجازه بر هم زدن آرامش مردم را به افراد متخلف نخواهند داد و ضروری است که در این فضا رعایت قوانین و آداب اسلامی و شرعی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

بصیری این نکته را نیز یا  آور شد که تهمت به اشخاص برخورد قانونی را به دنبال دارد و از اداره کنندگان فضای مجازی درخواست کرد با محله گرایی به اختلافات دامن نزنند و جو جامعه را به سمت تخریب و تهدید نکشانند.

فرماندار شهرستان تایید کرد: همانگونه که خمینی شهر با وجود 2300شهید به حسینیه ایران مشهور است،رفتار افراد نیز باید در عرصه های مختلف حسینی باشد.

افراد رد صلاحیت شده از مراجع قانونی پیگیر عدم صلاحیت خود باشند

وی خطاب به افرادی که رد صلاحیت شده اند سفارش کرد: این افراد طبق قانون می توانند اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند و افرادی که رد صلاحیت شده اند از این فرصت استفاده کرده و اعتراض خود را اعلام نمایند در غیر این صورت هر گونه عملی که منجر به ایجاد روال غیر قانونی مانند تجمع و اعتراض گروهی باشد رفتاری غیر قانونی محسوب می شود.

فرماندار شهرستان خمینی شهر در توضیح وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گفت: درشرایط بسیار سخت موج چهارم کرونا قرار داریم و تمام تلاش دستگاه ها بر این امر محقق است که تعداد مبتلایان به این بیماری کاهش یافته و به وضعیت عادی برگردیم.

این مقام مسئول به رفتارهای پرخطر شهروندان اشاره و بیان کرد: سهل انگار ی قبل از سال جدید باعث افزایش روند بیماری شد و دور همی ها و تجمعات در مکان های مختلف موجب تشدید بیماری  در یک ماه اخیر شده است.

بصیری در ادامه محدودیت ها و اعمال قانون در بحث مشاغل تشریح کرد: با اعمال محدودیت ها امید آن می رود که بیماری کاهش یابد،اکنون در وضعیت قرمز به سر می بریم ،در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی ممکن است به وضعیت پرخطرتر برسیم.

فرماندار خمینی شهر با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان و  پیش رو بودن شب های قدر ستاد تصمیم گیری ستاد کرونا بر این روند است که شبهای قدر به مدت دو ساعت و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه