English

پیام قاسمی:

دغدغه جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

رییس جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر گفت: هرگونه تغییر کاربری خارج از عرف بخش جهاد کشاورزی به استناد مواد قانونی موظف به پیگیری می شود.

دغدغه جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، پیام قاسمی در جلسه شورای شهرستان بیان داشت: کاربری اراضی دغدغه آحاد مردم ازمسئولان و شهروندان است و تاکید فرماندار نماینده عالی دولت بر این است که نسبت به تولید در بخش کشاورزی از تمام جهات باید اهتمام ویژه داشت و هرگونه تغییر کاربری خارج از عرف بخش جهاد کشاورزی به استناد مواد قانونی موظف به پیگیری می شود.

 پیام قاسمی اظهار کرد:دغدغه شورای شهرستان که نمایندگان مردم هستند توسعه شهرستان فارغ از بخشی نگری است.

وی از فعالیت های جهاد کشاورزی در تخلف کاربری های اراضی  کشاورزی توضیح داد: جهاد کشاورزی تا کنون 70 مورد تخلف کاربری با پیگیری را قلع و قمع نموده و 82پرونده قطعی شده در حال پیگیری است و در شهرداری های چهار گانه شهرهای کوشک، اصغرآباد ،درچه وخمینی شهر کمیسیون نظارتی مبنی بر خفه کردن تغییر  کاربری در نطفه است.

رییس جهاد کشاورزی علت اصلی گران شدن کود شیمیایی را گران شدت ارز دانست و اضافه کرد: یارانه پرداختی دولت برای کودشیمیایی کم شده و به افزایش قیمت کود منجر شد وامید است با مصرف کم کود شیمیایی غذای سالم تری به دست مردم برسد.

قاسمی تولید در بخش کشاورزی وحفظ کاربری اراضی و امنیت غذایی مردم را از مهمترین اصول بخش جهاد کشاورزی برشمرد.

رییس شورای شهرستان خمینی شهر در ادامه با بیان این مطلب که خمینی شهر با شهر اصفهان موزاییک است، گفت: زمین های آن ارزش فراوانی دارد.

محمد حسین رضایی افزود: ساخت  چاه های غیر مجاز و ویلاهای غیر مجاز و مشاغل و کارگاه های صنعتی مزاحم و نیمه مزاحم در اراضی کشاورزی از مشکلات شهرستان خمینی شهر است.

وی از تسهیل راه مواصلاتی باغ جنت شهر کوشک به کانال نکو آباد خبرداد و بیان کرد: باتوجه به اینکه آسیبی به اراضی کشاورزی در این منطقه نخواهد رسید و می توان اطراف آنرا گلخانه کرد از ریاست جهاد کشاورزی پیگیری این امر را خواستار شد.

داوود وطنخواه عضو شورای اسلامی شهر خمینی شهر نیز گفت: مشکلات زیست محیطی از مسائل عمده شهر خمینی است وبا توجه به اینکه شهر نیازمند صنعت است و قشری که به صنعت علاقه مند هستند در داخل شهر مراکزی ایجاد کرده اند که  نمی توان آنها را مزاحم یا نیمه مزاحم نامید لذا باید برای آنها فکر اساسی کرد و مکانی برای آنها در نظر گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه