English

امام جمعه خمینی شهر خبر داد:

تاسیس دانشکده قرآنی در شهرستان خمینی شهر

امام جمعه خمینی شهر از تاسیس دانشکده قرآنی که طرح آن توسط دفتر امام جمعه مطرح گردیده در شهرستان خمینی شهر خبر داد.

تاسیس دانشکده قرآنی در شهرستان خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، شهرستان خمینی شهر را شهر دارالتلاوه و دارالشهاده نامید و گفت: در شهرستان خمینی شهر تلاوت و حفظ قرآن در میان عموم مردم به صورت فرهنگی رایج باب شده است. داشتن جلسات سنتی خانگی قرآن کریم به طور مستمر در محلات و روستاهای اطراف این شهرستان و همچنین وجود اساتید ممتاز، داوران بین المللی و کشوری و همچنین حافظان قرآن کریم از جمله دلایلی است که باعث رشد چشمگیر قرآن آموزان در این شهرستان شده است.

وی معارف قرآن و اهلبیت و همچنین مفاهیم قرآن را مهم دانست و بیان کرد مجموعه های قرآنی شهرستان با داشتن ظرفیت های بالا و برگزاری کلاس های مهدویت، معارف قرآن و اهلبیت، نهج البلاغه، مفاهیم قرآن و… همچنان روبه پیشرفت می باشد که این جای تشکر از مسئولین و اساتید قرآنی را دارد. ایشان طرح تفسیر سه دقیقه ای در مساجد که در سال جاری با هدف گذاری مناسب کلید خورده است را بیان کرد به گونه ای که در مساجد خمینی شهر پس اقامه نماز تفسیر سه دقیقه ای بیان می شود.

وی روند فعالیت قرآنی در یک سال گذشته از طریق نهادهای مربوطه را اینگونه دانست: ابتدا در شهرستان قرارگاه فرهنگی تحت عنوان، مرکزی برای رصد امور فرهنگی و فرهنگ بومی تشکیل شد و شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئول اداره ارشاد بازسازی شد که شورای ترویج معارف و مفاهیم قرآنی به عنوان زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی نیز شروع به کار کرد و خروجی این فعالیت ها در شبکه های مختلف مجازی از جمله جز خوانی آنلاین در شب های ماه مبارک رمضان بود.

آیت الله موسوی افزود: یکی از برنامه های مهم در دست اجرا تأسیس دانشکده قرآنی در شهرستان می باشد که طرح پیشنهادی آن از سوی دفتر امام جمعه مطرح شده است و جلساتی با مسئولین برگزار شده است که این برنامه در دستور کار قرار گیرد. لازم به ذکر است کتاب تفسیر جواهر البیان(تفسیر قرآن کریم) از آثار آیت الله موسوی می باشد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به پنجم مرداد ماه که سالروز اقامه نماز جمعه به حکم امام خمینی(ره) توسط آیت الله طالقانی در کشور می باشد گفتند: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران برپایی نماز جمعه می باشد. ایشان اهمیت نماز جمعه را نزول سوره جمعه در قرآن کریم دانست و شتاب برای این واجب را مهم دانست. یا ایها الذین آمنوا اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه …. این دستور یعنی شتاب کردن و با سرعت رفتن به سوی ذکر الهی که این نماد حاکی بر آن است نماز جمعه مصداق بارز ذکر الله است.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: حجاب برای بانوان تاج بندگی است و افزود: یکی از ارزش های بسیار مهم همانگونه که در قرآن کریم ذکر شده است حفظ حجاب است. خصوصا در سوره های نسا و نور آیاتی مبنی بر عفاف و حجاب بیان شده است و عفت در کلام، مال و… در قرآن بیان شده است زیرا همه جوامع ما باید عفیف باشد لذا خواهران علاوه بر حفظ حجاب خودشان را حفظ کرده اند و این کار قابل تحسین است.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد خمینی شهر گفت: شهرستان خمینی شهر حسینیه ایران است و این شهرستان در ایام محرم و صفر برنامه های عزاداری خود را مطابق با برنامه ستاد کرونا کل کشور، با 50 درصد ظرفیت هیات مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی