English

امام جمعه پردیسان:

ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین ارتباط خانواده‌ها با مدرسه افزایش یابد

امام جمعه پردیسان گفت: در طرح مدارس جدیدالتأسیس نمازخانه به همکف منتقل شده است و دری نیز به بیرون مدرسه دارد تا از این فضا برای فعالیت در محل استفاده شود؛ هدف اصلی این است که ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین ارتباط خانواده‌ها با مدرسه افزایش یابد و نقطه اشتراک این موضوع این است که مسجد باید مدیریت برنامه را بر عهده بگیرد.

ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین ارتباط خانواده‌ها با مدرسه افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در جلسه شورای ائمه جماعات پردیسان که با موضوع مبلغان طرح امین برگزار شد گفت: این توفیق را داشته‌ایم که موضوع طرح امین به خوبی در پردیسان از نظر کمّی اجرا می‌شود و سال گذشته مدرسه‌ای را نداشتیم که روحانی طرح امین نداشته باشد.

وی ادامه داد: در هر برنامه‌ای ابتدا کمیت و شکل‌گیری مهم است و این اتفاق مبارک با فراز و نشیبش در پردیسان رخ داد و از حمایت مدیر حوزه‌های علمیه، معاونت تبلیغ در ستاد و استان قم تشکر می‌کنم.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه ساختار پردیسان با محوریت مساجد و امام محل است، بیان کرد: الحمدالله مساجد فعالی در پردیسان داریم و در ارزیابی‌ها از مساجد پردیسان اعلام رضایت می‌شود و البته همچنان نیاز به تلاش بیشتر است چراکه جا برای فعالیت زیاد است و سطح توقع بیشتر از وضع موجود است.

وی بر افزایش ارتباط امام محله با مدارس تأکید کرد و گفت: مدارس با مشکلات بسیاری از جمله تأمین هزینه‌های ابتدایی مواجه هستند و مسجد می‌تواند در این زمینه ورود کرده و از ظرفیت‌های محل برای رفع کمبودها با مدیر مدرسه همکاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی به موضوع استفاده از ظرفیت و امکانات مدارس از جمله سالن نمازخانه برای اهالی محل اشاره کرد و افزود: اجازه این موضوع را وزیر آموزش و پرورش در پردیسان دادند و مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ نیز همراهی می‌کنند و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص بارها صحبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در طرح مدارس جدیدالتأسیس نمازخانه به همکف منتقل شده است و دری نیز به بیرون مدرسه دارد تا از این فضا برای فعالیت در محل استفاده شود؛ هدف اصلی این است که ارتباط مسجد و مدرسه و همچنین ارتباط خانواده‌ها با مدرسه افزایش یابد و نقطه اشتراک این موضوع این است که مسجد باید مدیریت برنامه را بر عهده بگیرد.

امام جمعه پردیسان گفت: امام محل وظیفه دارد جلسات منظمی را با حضور مبلغان محل برگزار کند تا فعالیت‌ها با هماهنگی بیشتری انجام شود تا بتوانیم به انتظاراتی را که مقام معظم رهبری از ما دارند به خوبی عمل کنیم.

وی بیان کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از همه روحانیون است و این مطالبه فقط از مسئولان حوزه نیست؛ ما به عنوان یک طلبه مخاطب رهبری هستیم و پس از این مطالبه باید تفاوتی در عملکردمان ملاحظه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی تصریح کرد: از همین امروز باید برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سایت ۵۶۰ هکتاری برنامه‌ریزی کنیم و نباید مانند پردیسان بعد از ساخت و ساز به فکر امور فرهنگی باشیم؛ یکی از مشکلات پردیسان این است که در مجتمع‌ها محلی برای اجتماع وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود در مجتمع‌های جدیدالتأسیس سایت ۵۶۰ هکتاری این موضوع لحاظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه