English

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قم خبرداد؛

کمبود ۵۰ مدرسه در پردیسان قم

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قم گفت: پردیسان با کمبود حدود ۵۰ مدرسه روبه‌رو است.

کمبود 50 مدرسه در پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، احمدرضا اجتهادی اظهار کرد: سال ۹۹، ۵۵ کلاس درس، سال ۱۴۰۰، ۶۳ کلاس درس و در سال ۱۴۰۱، ۱۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش استان قم شده‌است.

وی با بیان اینکه پردیسان با کمبود حدود ۵۰ مدرسه روبه‌رو است، گفت: علاوه بر این در ۱۲ نقطه شهری قم نیز شرایط بحرانی از نظر کمبود مدرسه وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قم با اشاره به اثرگذاری ویژه خیرین مدرسه‌ساز در افزایش سرانه‌های آموزشی، گفت: برای احداث یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید و موردنیاز استان قم نیازمند حدود چهار همت اعتبار هستیم که خارج از توان صرف خیرین است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ درصددانش آموزان کشور اتباع هستند، گفت: این در حالی است که در استان قم ۱۴ درصددانش آموزان معادل ۱۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسی را اتباع به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قم ادامه داد: قم از نظر سرانه آموزشی در جایگاه بیست و هفتم و از نظر تراکم دانش‌آموزی در رتبه سوم کشوری قرار دارد که همه اینها حکایت از فقر فضاهای آموزشی دارد.

اجتهادی با تاکید بر حجم بالای مدارس فرسوده در سطح استان قم، اظهار داشت: از مجموعه ۶ هزار و ۴۰۰ کلاس درس موجود در استان قم،۲۲ درصد از آنها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی تعمیر مدارس را جزو رسالت‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس عنوان کرد و افزود: به‌خاطر عدم نگهداری و کم‌توجهی به تعمیرات جزئی و به‌موقع، مدارس استان در بازده‌های زمانی کوتاهی نیازمند تعمیرات اساسی با هزینه‌های بالا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه