English

خبرگزاری موج کردستان گزارش می‌دهد:

اجتماع ذاکرین نبوی در سنندج

کردستان غرق در سرور میلاد پیامبر شده و نوای دلنشین دف‌نوازی از هر کوی شنیده می‌شود. در این مراسمات سراسر معنوی و شور علاوه بر دف‌نوازی، مولودی‌خوانی و مداحی، مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شیرینی و شربت می‌کنند.

 اجتماع ذاکرین نبوی در سنندج

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اجتماع بزرگ ذاکرین سنندجی به مناسبت میلاد رسول اکرم در میدان آزادی سنندج برگزار شد.

ماه ربیع الاول در کردستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این ماه، نوای عرفانی دف عجین‌شده با سروده‌های نشأت‌گرفته از اخلاص و باور شاعران و عارفان کُرد شنیده می‌شود و مردم در منازل، مساجد و تکایای استان مولود رحمه للعالمین را به جشن نشسته‌اند و ندای "یا مصطفی" و "یا نبی" به شکرانه وجود حضرتش در هر کوی و برزن، گوش‌ها و دل‌ها را نوازش می‌کند.

این هفته برای مردم استان کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر برگزاری مراسم‌های مختلف توسط مردم، نهادها و سازمان‌های گوناگون نیز انجام برنامه‌ها و آیین‌هایی را برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در نخستین روز هفته وحدت در سنندج اجتماع بزرگ ذاکران نبوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی و مداحی خواننده نامی موسیقی عرفانی، پیام عزیزی و مولودی‌خوانان و دف‌نوازان سطح استان برگزار می‌شود.

مهمانی بزرگ امت احمد، عنوان برنامه‌ای شاد، مفرح و معنوی دیگری است که به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برنامه‌ریزی شده است.

این مهمانی بزرگ عصر روز جمعه همزمان با ۱۳ ربیع‌الاول برگزار می‌شود و با مراسم‌های مختلف مولودی‌خوانی، دف‌نوازی و همچنین اجرای برنامه‌های شاد و مفرح ویژه کودکان، نوجوانان و عموم مردم و پذیرایی همراه است. وحدت مسلمانان اهل سنت با برگزاری این مراسم به جهانیان اثبات می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه