English

آغاز فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان از ۸ مهر

برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان نوید بخش رشد صید میگو در هرمزگان و امکان شروع صید از 8 مهرماه را حکایت می‌کند.

آغاز فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان از 8 مهر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد جوانمرد معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از آغاز فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان از 8 مهرماه سال 1402 بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان با حضور روئسای شیلات شهرستانها و جمعی از کارشناسان شیلات هرمزگان، نمایندگان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، اتحادیه تعاونی های صیادی استان، جمعی از تعاونی های صیادی شهرستانهای میگو گیر، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان خبر داد.

جوانمرد با بیان اینکه برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نوید بخش رشد صید میگو در هرمزگان و در فصل صید میگو سال 1402 است، گفت: صیدگاه میگو به صورت یکپارچه از منطقه کوهستک شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان گفت: برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری ازصید شناورها در شب و خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از مهمترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.

وی با بیان اینکه در فصل صید میگو تنها شناور های کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند، گفت: البته شاهد حضور تعدادی از شناورهای کلاس قایق به عنوان شناورهای جمع آوری کننده صید میگو در این فصل در کنار شناورهای لنج خواهیم بود.

معاون صیدو بنادر ما هیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه براساس برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی می شود میزان صید امسال بالغ بر 1050 تن است گفت: از این میزان بر اساس پیش بینی های اعلام شده حدود 600 تن میگو درشت و بالغ بر 450 تن میگوی ریز را شامل می شود.

وی تصریح کرد: حدود 200 فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود 2500 نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت دارند.

شایان ذکر است هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب را به خود اختصاص داده و با تلاش جامعه شیلاتی به ویژه صیادان، به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه