English

امام جمعه موقت اصفهان:

باید شعائر دینی را بزرگ بشماریم / پافشاری بر روی عفاف و حجاب امری ضروری است

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه شعائر دین را باید بزرگ بشماریم،گفت: خداوند در سوره حج می‌فرماید بزرگ شماردن شعائر دینی نشانه تقوای درونی افراد است.

باید شعائر دینی را بزرگ بشماریم / پافشاری بر روی عفاف و حجاب امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان بیان داشت: شهادت امام حسین(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت‌شان و حفظ عزت، برای حدود الهی بوده است.

وی با بیان اینکه آن زمان دشمن به فکر از بین بردن اساس اسلام بود بنابراین کعبه را خراب کرد، گفت: شهادت امام حسین(ع) و رساندن پیام شهدا توسط اهل بیت(ع) ایشان باعث بیداری مردم شد و کعبه دوباره ساخته شد و دین با همین محرم و صفرها به دست ما رسیده است.

امام جمعه موقت اصفهان درخصوص اربعین افزود: کسانی که توانایی دارند حضور در کربلا را در ایام اربعین مهم بشمارند و افرادی که نمی‌توانند به سمت گلستان شهدا بروند، شعائر دین را بزرگ بشمارند.

مهدوی با گرامیداشت سالگرد آیت‌الله ناصری، گفت: مردم اصفهان تجلیل خوبی از ایشان خواهند داشت هرچند این بزرگان نیاز به تجلیل ما ندارند ولی ما نیاز داریم از این بزرگان برای حفظ دین تجلیل کنیم و هویت مردم اصفهان از بزرگان مدفون در تخت فولاد و شهدا است.

وی با اشاره به اینکه قرآن نیز ارجاع با اهل بیت(ع) را بیان می‌کند، افزود: حادثه تروریستی هفته گذشته حرم شاهچراغ بار دیگر همگان را متأثر کرد به بازماندگان تسلیت می‌گویم و امید است مجروحان این حادثه نیز هر چه زودتر بهبود یابند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از خودگذشتگی فردی که دنبال تروریست رفت و زمینه دستگیری او را فراهم کرد، مایه افتخار است.

وی با اشاره باینکه رسانه‌های خارجی حامی تروریست هستند، اظهار داشت: ضروری است که صدا و سیما ابعاد این حادثه را برای مردم تشریح کند.

آیت الله مهدوی گفت: برخی رسانه‌های داخلی نیز از حوادث داخل خلاف نظام استفاده می‌کنند و در ساعات اولیه با عجله می‌گفتند، این حادثه کار نظام است و وقتی داعش مسؤولیت حمله را برعهده گرفت، سراغ مسئله حجاب رفتند، همین نکته کافی است تا دشمنان خود را بشناسیم.

وی ادامه داد: عملکرد رسانه‌های معاند به ما یاد داد که پافشاری بر روی بحث عفاف و حجاب کار درستی است در این راستا اگر مسئولان سال گذشته بیشتر روی عفاف و حجاب پافشاری کرده بودند شاهد بی‌بند و باری کنونی نبودیم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری صف اولی‌ها باید به وظایف خود عمل کنند ولی فساد فساد روبه افزایش است، خانواده‌های شهدا از مسؤولان انتظار اقتدار، اقدام و اتحاد دارند تا جامعه دوقطبی نشود.

آیت الله مهدوی ضمن گرامیداشت سالگرد آیت‌الله ناصری گفت: مردم اصفهان تجلیل خوبی از ایشان خواهند داشت هرچند این بزرگان نیاز به تجلیل ما ندارند ، هویت مردم اصفهان از بزرگان مدفون در تخت فولاد و شهدا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه