English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

حضور پررنگ راهداران استان مرکزی در مانور مدیریت بحران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از حضور پررنگ راهداران سه شهرستان ساوه، زرندیه و تفرش و همچنین پشتیبانی ستادی این اداره کل در مانور منطقه ای زلزله ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی خبر داد.

حضور پررنگ راهداران استان مرکزی در مانور مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل این اداره کل گفت: به منظور ارتقاء آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان، افزایش سرعت تصمیم گیری در بحران و ارتقاء هماهنگی و هم افزایی و یکپارچگی در عملیات پاسخ به بحران، اجرای این گونه مانورها در سطح گسترده و مشارکت همه جانبه بر آمادگی و شناسایی نقاط ضعف و قوت بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: امروز در این مانور شاهد حضور پررنگ راهداران شهرستان های ساوه، زرندیه و تفرش در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان و عضو ستاد مدیریت بحران در منطقه عملیاتی واقع در محدوده سد الغدیر ساوه بودیم که از ساعات اولیه صبح امروز به منطقه اعزام و نسبت به انجام وظایف سازمانی در چارچوب برنامه و سناریوی ستاد مدیریت بحران استانداری مرکزی اقدام نموده‌اند.

به گفته جهانی ۶۸ نفر نیروی انسانی با بهره‌گیری از ۴۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این مانور شرکت کردند تا بر آمادگی خود در هنگام وقوع بحران بیافزایند.

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد فرماندهی عملیات راهداری جهت مدیریت تیم‌های اجرایی، برپایی چادر تیم پشتیبانی و لجستیک، آماده سازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حضور و استقرار مدت دار نیروها در محل وقوع بحران، تأمین تجهیزات پزشکی، بهداشتی و غذایی مناسب برای مدت زمان خروج از بحران و بسیاری موارد مختلف از دیگر اقدامات شاخصی است که در اجرای این طرح در حوزه پشتیبانی از تیم‌های عملیاتی اجرایی شد.

بازگشایی مسیر با انجام عملیاتی چون خاکبرداری، حفاری کانال، ساخت پل لوله‌ای، اصلاح هندسی مسیر، تسطیح راه و برقراری ترافیک در سطح محور مهمترین و اصلی ترین برنامه اجرایی راهداران در برگزاری این مانور بود که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بهره‌گیری از ظرفیت راهداران و پتانسیل ماشین آلات این اداره کل اقدامات لازم بنحو شایسته انجام شد.

به گفته وی ماشین آلات بکار گرفته شده شامل بیل مکانیکی، لودر، بلدوزر، جرثقیل، کامیون کمپرسی، گریدر، تریلی، تانکر آب، بالابر، کامیونت، وانت و خودروهای سبک بودند که از سه شهرستان ساوه، زرندیه و تفرش و همچنین راهدارخانه مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأمین شده بودند.

در این مانور گسترده، سردار احمد وحیدی وزیر کشور، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و لشگری حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه