English

دو پرونده نزاع بین‌طایفه‌ای ۴۰ ساله ۱۰۰ خانواده در فارس به صلح و سازش منتهی شد

در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس، با حضور و وساطت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دو پرونده نزاع بین‌طایفه‌ای ۴۰ ساله ۱۰۰ خانواده به صلح و سازش منتهی شد.

دو پرونده نزاع بین‌طایفه‌ای ۴۰ ساله ۱۰۰ خانواده در فارس به صلح و سازش منتهی شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، در راستای سیاست و رویکرد قوه قضاییه در جهت توسعه فرهنگ مصالحه در پرونده‌های قضایی و پویش‌های مختلف گسترش فرهنگ گذشت در عدلیه، ظهر امروز و در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان فارس، با حضور و وساطت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دو پرونده نزاع بین‌طایفه‌ای ۴۰ ساله بین ۱۰۰ خانواده به صلح و سازش منتهی شد. 

این دو مورد نزاع میان‌طایفه‌ای در استان فارس، سبب پیدایش حدود ۳۰ فقره پرونده در محاکم قضایی این استان شده بود؛ بر همین اساس در نتیجه صلح و سازش ایجاد شده، تمامی این پرونده‌ها با رویکرد مصالحه‌آمیز و در اثر وساطت رئیس عدلیه مختومه شدند.

شایان ذکر است، یکی از این نزاع‌ها مربوط به شهرستان شیراز و نزاع دیگر مربوط به شهرستان داراب بوده است. 

گفتنی است رئیس قوه قضاییه در جریان این مراسم، با اشاره به سیاست و رویکرد عدلیه در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش گفت: ما در قوه قضاییه و مرکز توسعه حل اختلاف اهتمام و جهد داریم که با تدوین ساز و کار‌های مشخص و سیاستگذاری و روشنگری، بیش از پیش از ظرفیت‌های گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی، طوایف، هنرمندان و صاحبان نفوس و قلم و کلام در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان مردم بهره بگیریم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه