English

استاندار مازندران:

محصولات کشاورزی مازندران وارد بازار توسعه‌ای چین و روسیه شده است

استاندار مازندران با بیان این که محصولات کشاورزی مازندران با انجام قراردادها وارد بازار توسعه‌ای چین و روسیه شده است، گفت: دولت سیزدهم زمینه توسعه زیر ساختی را مورد توجه قرار داده است ولی بخش خصوصی باید باجدیت پای کار بیاید.

محصولات کشاورزی مازندران وارد بازار توسعه‌ای چین و روسیه شده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور همزمان با چهاردهمین سفر شهرستانی در دیدار با اقشار مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مردم قائمشهر، اظهار داشت: دغدغه‌های مردم باید گفته شود تا مسوولان بیشتر برای گره گشایی از مشکلات تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم می گویند که همواره حرف زیادی از سوی آحاد جامعه زده شده است اما گوش شنوایی نیست، ادامه داد: مدیران در تمام دولت های دنیا به واسطه توسعه فضای مجازی، باید پاسخگوی مطالبات باشند.

استاندار مازندران بیان داشت: امروز تمامی اطلاعات به سرعت در جامعه نشر می یابد، انفجار اطلاعات امید و ناامیدی را در جامعه رقم می زند.

وی گفت: اگر امروز دغدغه و اظهارات مردم به راحتی در جامعه مطرح و گفته می شود، نشانه خوبی برای توسعه و حق طلبی است.

حسینی پور افزود: در دولت مردمی سیزدهم تغییرات اساسی به وجود آمده است، مسئولان برای توسعه کشور در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه ریل گذاری توجه خاص به کشورهای غربی، تحریم های همه جانبه بوده است، عنوان داشت: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود این ریل گذاری را تغییر داد و نتیجه آن استقلال بیشتر کشور و توسعه با کشورهای شرق و همسایگان است.

استاندار مازندران تصریح کرد: امروز به واسطه تغییر راهبردی در حوزه بین المللی دولت، موازنه قدرت در دنیا متفاوت شده است و همزمان با این رویکرد، مازندران با داشتن ظرفیت های فرودگاهی و بنادر مورد توجه کشورهای حاشیه دریای خزر و "سی آی اس" قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز برای اولین بار قرارداد عرضه محصولات کشاورزی مرکبات، برنج و گل و گیاه در کشورهای همسایه خزری و به خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه منعقد شده است.

حسینی پور گفت: امروز منطقه آزاد مازندران در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و سه بندر نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار به عنوان منطقه آزاد معرفی شده است.

وی به هدف گذاری رشد اقتصادی پنج درصدی مازندران اشاره کرد و گفت: امسال طبق اعلام رسمی رشد اقتصادی استان به ۴.۱ رسیده است که باید به هشت درصد برسد.

استاندار مازندران اظهار داشت: با انتقاد ناامید کننده در جامعه به این هدف نخواهیم رسید، باید دست در دست هم قرار دهیم و با ارائه طرح های کارشناسی به توسعه موردنظر برسیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قائمشهر به واسطه تیم فوتبال نساجی بزرگترین انسجام اجتماعی را در استان دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: کارخانه نساجی مازندران نیز در قائمشهر برند ملی است و با دستور شخص رییس جمهور کارخانه نساجی احیا شده است و حمایت ها از این برند دو چندان می شود.

این مسئول با بیان اینکه جوانان نخبه شهرستان های استان باید دور هم اظهارنظر کارشناسی کنند، ادامه داد: محصولات کشاورزی مازندران با انجام قراردادها وارد بازار توسعه‌ای چین و روسیه شده است.

وی اضافه کرد: محصولات کشاورزی مازندران باید صنعتی شوند و شکل گیری تعاونی های تولید زمینه توسعه و ارتقای تولید صنعتی است.

حسینی پور ابراز داشت: دولت سیزدهم زمینه توسعه زیر ساختی را مورد توجه قرار داده است ولی بخش خصوصی باید پای کار بیایند و در این بین توسعه شرکت های تعاونی با مشارکت مردم ضروری است.

وی تصریح کرد: هر کسی در جامعه صدای ناامیدی را تزریق کند با دشمن است و قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز همه هجمه دشمنان خارجی را خنثی کرد، پس در این شرایط کسانی که ناامیدی را درجامعه ترویج کنند، همگام با دشمن هستند.

استاندار مازندران بیان داشت: آنچه امروز به دنبال آن در استان هستیم، توانمند سازی اقتصاد روستایی است و روستاهای مازندران مقصد گردشگری و رشد استاندارد تولیدات محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: مازندران در امنیت غذایی ملی نقش محوری دارد و تولیدات کشاورزی استان در رفع تحریم های سال های اخیر اثرگذار جدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه