English

خبرگزاری موج خراسان رضوی گزارش می دهد؛

عزاداری و خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی+تصاویر

همزمان با شب دهم محرم‌ الحرام، آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا بر اساس سنتی دیرینه با حضور خادمان رضوی در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

عزاداری و خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، همزمان با شب دهم محرم الحرام سالگرد واقعه خونین کربلا، حرم مطهر امام هشتم (ع) میعادگاه زائران عزاداری است که در غم سرور و سالار شهیدان به سوگواری می پردازند.

دسته‌های عزادار سینه زن و زنجیر زن از همه نقاط کشور خود را به حرم مطهر رضوی (ع) رسانده اند تا در جوار بارگاه منور امام رضا علیه السلام عزاداری و سوگواری کنند.

مراسم خطبه خوانی شب عاشورا و سخنرانی مذهبی در خصوص حادثه جانسوز عاشورا و فلسفه این نهضت و قیام، از دیگر برنامه‌های شب عاشورا در حرم مطهر امام هشتم (ع) است.

همزمان با شب دهم محرم‌ الحرام، آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا بر اساس سنتی دیرینه با حضور خادمان رضوی در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم که خادمان و جمعی از مسئولان خراسان رضوی در صفوف منظم با در دست داشتن لاله های شمع، گرداگرد صحن پیامبر اعظم(ص) حضور داشتند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش سپردند.

خطبه خوانی حرم مطهر رضوی

در این مراسم با سابقه ۳۰۰ ساله که به صورت زنده از برخی شبکه های سیما و شبکه های مجازی پخش شد، خطبه شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مرثیه خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین (ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند آیین شمع‌گردانی خدام رضوی با نوای حزن انگیز یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد و خادمان حرم منور رضوی نیز در حالی که لاله شمع‌های روشن در دست داشتند با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، شهادت حضرت امام حسین (ع) را به فرزندشان حضرت ثامن‌الائمه (ع) تسلیت گفتند.

در ادامه مراسم، خطبه خوانی شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مداحی و شعر خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین (ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

مراسم خطبه خوانی آیینی سنتی است که بر اساس وقفنامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال هزار و ۱۶۰ هجری قمری، هر سال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌ شود.

 همزمان با شب عاشورا مراسم خطبه خوانی حرم مطهر رضوی با حضور خدام بارگاه منور رضوی به صورت مستقیم از شبکه های سه، خراسان رضوی، رادیو زیارت و همچنین از طریق بسترهای فضای مجازی آستان قدس رضوی پخش شد.

خطبه خوانی حرم مطهر رضوی

خطبه خوانی حرم مطهر رضوی

خطبه خوانی حرم مطهر رضوی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه