English

مدیرعامل هلال احمر مازندران:

ناجیان غریق ۳۵۸ نفر را از خطر مرگ نجات دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح پیشگیری از غریق در اول خرداد ماه سال جاری، امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان موفق شدند 358 نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

ناجیان غریق 358 نفر را از خطر مرگ نجات دادند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامعلی فخاری با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با 153 نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است، اظهار داشت: شهرستان محمودآباد با 45 نفر نجات یافته و شهرستان عباس آباد با 34 نفر نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد:ارائه خدمات درمان سرپایی به2272 نفر و انتقال 11 مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل 400 کیلومتری مازندران بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: امسال 550 نقطه حادثه خیز که در سالهای گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این نقاط مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، افزود: متأسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

فخاری با بیان اینکه بیش از 1000نفر امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند از مسافران خواست هشدارهای امدادی را جدی بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه