English

قائم مقام جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

دانش در کشاورزی بر سرمایه مقدم است

قائم مقام جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تولیدکننده‌هایی موفق هستند که دانش را در واحد و مزرعه خود پیاده کند و ارقام در میزان تولید کشاورزی با دانش بسیار متفاوت خواهد بود.

دانش در کشاورزی بر سرمایه مقدم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صبور بیلندی؛ قائم مقام مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: دانش در کشاورزی بر سرمایه مقدم است و چنانچه دانش در کشاورزی نباشد از سرمایه استفاده درست نمی‌شود.

بیلندی این سخنان را در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه‌ شهرستان گناباد عنوان داشت و افزود: تولیدکننده‌هایی موفق هستند که دانش را در واحد و مزرعه خود پیاده کند و ارقام در میزان تولید کشاورزی با دانش بسیار متفاوت است و در استان ۱۲۰ هزار هکتار پسته داریم و از استان کرمان در تولید پسته جلوتر هستیم.

قائم مقام مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی متذکر شد: شرایط کشاورزی در شهرستان گناباد بسیار سخت است و امروز متاسفانه سختی تولید مضاعف شده که باوجود همه‌ این ناملایمات دارند مبارزه می‌کنند و پیروزمند این شرایط خشکسالی هستند.

وی همچنین افزود: نزدیک به سه دهه است که در جنوب استان با خشکسالی مواجه هستیم، از ۱۵۰ میلیمتر میانگین بارندگی ۲۰ میلیمتر با کاهش بارندگی مواجه هستیم و این ادامه‌دار است، در استان میانگین ۱۰۹ میلیمتر امسال بارندگی داشته‌ایم که میانگین بلند مدت آن ۱۹۰ میلیمتر است.

قائم مقام جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: نیاکان مردمانی که در این سرزمین زندگی کرده‌اند شرایط زندگی را به همین نحو برای خود خلق کرده‌اند و از کشاورزان انتظار داریم که در مصرف آب به سمت بهینه‌سازی بروند،کاخک بسیار مستعد کشت گلخانه‌ای است که باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود و خوشه‌های تولید در شهرستان شکل بگیرد.

بیلندی در خاتمه گفت: گناباد قطب تولید گوشت مرغ و قطب تولید شیر در استان خراسان رضوی است و هم اکنون انتظار این است که مسیر توسعه کشاورزی گام‌های بلندتر برداشته شود و نگاه‌ها به این بخش فرق کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه