English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

رشد۲۲ درصدی قبولی مرحله دوم دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از رشد۲۲ درصدی قبولی مرحله دوم دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان خبرداد.

رشد۲۲ درصدی قبولی مرحله دوم دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: امسال قبولی مرحله دوم (تابستانه) دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است و دانش‌آموزان برای قبولی در مرحله سوم المپیاد که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، آماده و به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: بازه زمانی تابستان برای آماده‌سازی فضاهای فیزیکی، ساماندهی نیروی انسانی و پروژه مهر جهت آغاز فرایند تعلیم و تربیت فرصت مناسبی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه، در سال تحصیلی آینده مدارس خوبی به چرخه آموزش و پرورش اضافه خواهد شد، ادامه داد: با همکاری خیرین و در تابستان امسال ۴۱ مدرسه در قالب ۲۳۴ کلاس درس با رویکرد مناطق محرومیت افتتاح خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه، ۶ مدرسه در ناحیه ۶ شهر اصفهان به‌ واسطه شرایط ویژه این ناحیه افتتاح خواهد شد، افزود: بخشی از مدارس تابستان توسط خیرین و بخشی از منابع دولتی ساخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: در دوران کرونا یکی از دغدغه‌های عمومی این بود که فرایند آموزش دچار مشکل نشود و تلاش ما از سال گذشته بر این بود که توجه به مسائل تربیتی، ورزشی، نشاط و شادابی مدارس، موجب غفلت از موضوع آموزش نشود.

وی با اشاره به اینکه، یکی از رویکردهای آموزش و پرورش استان توجه به نخبگان است، اضافه کرد: امسال قبولی مرحله دوم (تابستانه) دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است و دانش‌آموزان برای قبولی در مرحله سوم المپیاد که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، آماده و به رقابت خواهند پرداخت.

ابراهیمی با اشاره به پذیرش و جذب معلم از طریق آزمون استخدامی، عنوان کرد: آزمون آموزش ابتدایی در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار و از چهارشنبه مورخ ۱۷ تیرماه فرایند مصاحبه با رویکرد جدید آغاز می‌شود تا بهترین افراد برای شغل معلمی معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: قبول‌شدگان در آزمون استخدامی در ساعت مقرر در محل‌های مشخص شده حضور داشته باشند تا بتوان فرایند را به‌صورت مطلوب و دقیق انجام داد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تابستان فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان از فضای ورزشی، علمی، پژوهشی، دینی، مذهبی و... هم در قالب اوقات فراغت مدرسه‌ای و هم در قالب نهادهای فرهنگی مثل دارالقرآن‌ها، مساجد و پژوهش‌سراها استفاده کند تا تابستان با نشاطی را پشت سر بگذراند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه