English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

سنجش ۷۵ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حدود ۷۵ هزار نوآموزسنجش بدو ورود به دبستان را گذرانده‌اند و حدود ۸۳ هزار نفر هم ثبت‌نام کرده‌اند و مشکل خاصی در این‌ خصوص نداریم.

سنجش ۷۵ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی گفت: ثبت‌نام دوره ابتدایی آغاز شده است، پایه اول نیاز به حضور والدین دارد و پایه‌های دوم تا ششم در صورت عدم تغییر مدرسه، نیاز به حضور نیست و ثبت‌نام به‌صورت خودبه‌خود انجام می‌شود.

وی با بیان این که سنجش دانش‌آموزان یکی از شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان است، ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۷۵ هزار نوآموزسنجش بدو ورود به دبستان را گذرانده‌اند و حدود ۸۳ هزار نفر هم ثبت‌نام کرده‌اند و مشکل خاصی در این‌ خصوص نداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه، ثبت‌نام متوسطه اول و پایه هفتم از ابتدای تیرماه آغاز و طبق قانون و بخشنامه انجام خواهد شد، یادآور شد: در متوسطه دوم بلافاصله پس از دریافت فرم هدایت تحصیلی به جهت اینکه دانش‌آموزان رشته‌های مختلف را انتخاب می‌کنند ثبت‌نام آنها هم آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شهریه در مدارس استان ابراز داشت: شهریه در مدارس دولتی عادی وجود ندارد، اما ممکن است در تعدادی از مدارس درخواست مشارکت صورت بپذیرد و اگر خانواده‌ای بخواهد در مدرسه مشارکتی داشته باشد مانع نمی‌شویم اما به‌عنوان شرط ثبت‌نام به لحاظ قانونی جایگاهی ندارد و مطرح نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی متذکر شد: در مدارس غیردولتی شهریه سال تحصیلی جدید تا کنون اعلام نشده است فلذا بر اساس شهریه سال گذشته و به‌صورت علی‌الحساب اخذ وجه انجام می‌شود.

ابراهیمی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی در حال انجام است و به‌خوبی پیش می‌رود و توصیه به دانش‌آموزان این است که مقررات ویژه‌ای که برای برگزاری امتحانات اعلام شده است را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص احیای مدرسه «قصه‌های مجید» تصریح کرد: قائل به این هستیم که برخی از مدارس ما نظیر مدرسه شهید حلبیان (قصه‌های مجید) که حدود یک قرن قدمت دارد، ویژه هستند و به تعبیری جزء تاریخ آموزش و پرورش استان می‌باشند و هویت ویژه‌ای به کشور و اصفهان می‌دهند.

وی با بیان اینکه، یکی از فیلم‌های فاخر حوزه کودک و نوجوان در آنجا ساخته شده است، ادامه داد: لوکیشن‌های مختلفی از این فیلم در نسل‌های متمادی ماندگار شده و به‌نوعی نشانی از هویت ملی است و این بعد این هویت فراتر از استان است.

ابراهیمی اضافه کرد: برای ما نگران‌کننده بود که این بنا در حال تخریب است و جلسات مختلفی دراین‌خصوص گرفته شده؛ آخرین جلسه چند روز پیش برگزار و مصوبات خوبی اتخاذ شد؛ از ارگان‌های مختلف مربوطه، مردم و دوستداران این مدرسه ماندگار و بنای فرهنگی درخواست داریم همراهی کنند تا این فضا را بهسازی کنیم و به چرخه آموزش بازگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دراین‌خصوص شورایی تشکیل خواهد شد که دانش‌آموختگان و معلمان این مدرسه عضو این شورا باشند و بتوان این بنای ماندگار و فرهنگی را حفظ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه