English

قطع برق ۱۷ دستگاه اجرایی پر مصرف سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، بیان کرد: برق ۱۷ دستگاه اجرایی پرمصرف این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل اعلام شده، با اخطار قبلی قطع شد.

قطع برق ۱۷ دستگاه اجرایی پر مصرف سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ محمد رئیسی اظهار داشت: همچنین با پایش انجام شده از مصرف برق ادارات این استان هشت اداره و سازمان اخطار مصرف برق بیش از الگوی مشخص شده دریافت کردند.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف برق به ویژه در بخش ادارات، گفت: طبق مصوبه هئیت دولت، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی وابسته و غیر وابسته به دولت که خدمات عمومی ارائه می کنند، مکلف به رعایت ۳۰ درصد کاهش مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۳ و همچنین کاهش ۶۰ درصدی از ساعت ۱۳ تا ۲۳، هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط پرسنل این شرکت انجام می‌شود، گفت: پرسنل این شرکت ضمن ارائه راهکارهای مدیریت مصرف برق، به ادارات و مراکز پرمصرف در نوبت اول هشدار، در صورت عدم کاهش مصرف تا سقف تعیین شده اخطار کتبی و در صورت ادامه این اقدام برق‌ این ادارات را قطع می‌کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: پس از قطع برق اداره، مدیر مربوطه باید نسبت به ارائه تعهد نامه کتبی مبنی بر رعایت سقف تعین شده در دستورالعمل هیئت وزیران اقدام تا برقشان وصل گردد و در صورت تکرار مجدد این روند، برقشان از راه دور قطع می‌گردد و مشخصات مدیر و دستگاه مربوطه که برق آن قطع شده کتبا در اختیار سازمان بازرسی قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر پایش و رصد مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، پایش مصرف برق واحدهای تجاری و خانگی نیز انجام می‌شود و به واحدهای تجاری پر مصرف و واحدهای مسکونی که بیشتر از دو برابر الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می کنند اخطار کتبی داده می‌شود. ‌

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه