English

امام جمعه بندرعباس:

برائت از مشرکان از حج جدایی ناپذیر است

امام جمعه بندرعباس گفت: توجه به تبری و تولی دو مؤلفه مهم در حج ابراهیمی است.

برائت از مشرکان از حج جدایی ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلیمن محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: برائت از شرک و ولایت پذیری جزء جدا ناپذیر مناسک حج است و هرساله این مهم تکرار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اقامه حج ابراهیمی وظیفه هر مسلمانی است، اما فقط افرادی که استطاعت مالی دارند می‌توانند این مناسک را اجرا کنند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت و گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و ۷۲تن از یارانش گفت: شهید بهشتی سهم بزرگی در تشکیل و پایه گذاری قوه قضاییه در کشور داشته است.

وی در ادامه اظهارداشت: سرعت در رسیدگی پرونده‌های قضایی و اتقان حکم قضاوت از مهم‌ترین سفارشات رهبر معظم انقلاب در این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلیمن عبادی زاده با بیان اینکه دادگستری استان در دو سال اخیر رتبه نخست در کشور کسب کرده است، عنوان کرد: هنوز با استاندارد‌های مطرح شده در قوه قضایی فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه قضات با کمترین دستمزد‌ها خدمت رسانی می‌کنند، گفت: مسائل معیشت مجموعه قضایی باید تامین شود تا خدای نکرده فکر و عمل خطایی رخ ندهد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، افزود: عصر نوزایی شیعه و مبارزه با تحریفات اسلامی در دوران این امام همام بود.

وی با بیان اینکه در تمدن نوین اسلامی توجه به شفافیت بازار‌ها در قیمت گذاری و معامله سفارش شده است، اظهارداشت: اگر در بازار‌های اسلامی قیمت کالا‌ها معین و شفاف نباشد آن معامله باطل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه