English

استاندار مرکزی:

نقش رسانه‌ها در تصویرسازی آینده بسیار برجسته است

استاندار مرکزی گفت: مهمترین مولفه شکل دهنده آینده، تصویرسازی است که نقش رسانه ها در این راستا برجسته و بی‌بدیل است.

نقش رسانه‌ها در تصویرسازی آینده بسیار برجسته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج مرکزی، فرزاد مخلص الائمه  روز پنجشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی، افزود: رسانه‌ها با هر گرایش سیاسی در یک و نیم سال گذشته در انعکاس اخبار و رویدادهای دولت،، موفقیت‌های استان، افتخار آفرینی ها و مسائل و مشکلات همراهی کردند و خوش درخشیدند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسیر حرکت برای پیشرفت نیازمند توجه به یک مثلث است که سه ضلع آن وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده است و به هر میزان که این سه مورد قدرت بیشتری داشته باشند مسیر ما برای حرکت به سمت جلو تحت تأثیر جدی قرار می‌گیرد. هر چند که مشکلات باقی مانده از قبل، گریبان دولت و رسانه ها را گرفته است.

مخلص الائمه ادامه داد: در استان مرکزی کمبود فصلنامه و نشریات تخصصی محسوس است چرا که این خطه دارای ظرفیت‌های زیادی در تمام عرصه‌ها از جمله نخبگان دارد که اقتضا می‌کند نشریات در حوزه های تخصصی فعالیت داشته‌ باشند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی گفت: رسانه ها در کشور از دولت عقب هستند چرا که حجم فعالیت‌های دولت و سازمانهای مرتبط گسترده است و بدون توقف و تعطیلی در تمام عرصه‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

مخلص الائمه افزود: مسئولان استانی نیز باید همپای رئیس جمهور و مقامات ارشد کشور باشند چرا که عقب افتادگی اساسی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی داریم و تمام مطالبات مردم از مسئولان مربوط به مشکلات گذشته است.

وی با بیان اینکه ترمز دستگاههای اداری کشیده شده و بخش زیادی از انرژی دولت که ناشی از کم کاری گذشته است کاهش یافته است، گفت: برای نخستین بار پس از گذشت ۵۰ سال از تاسیس استان، فرآیند تکمیلی بسیاری از طرح‌ها به صورت شبانه‌روزی انجام شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی ها، باید دولت بدون توقف و تعطیلی کار کند که انتظار است رسانه‌ها در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از تدوین آیین‌نامه جامع خبرنگاری خبر داد و گفت: تعداد خبرنگاران عضو صندوق هنر از حدود ۲۵۰۰ نفر به ۸ هزار نفر رسید.

ایمان شمسایی ظهر امروز در اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان مرکزی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه در کشور و جامعه، اظهار داشت: هر اتفاق رسانه‌ای در کشور که منجر به رقابت و گردهمایی بیشتر رسانه‌ها شود از سیاست‎های فرهنگ است و به شدت دنبال می‎شود. 

وی افزود: در اتفاقات اخیر جامعه بدنه رسانه‌ای کشور بسیار آسیب دید، اما رسانه‌ها هیچ گاه قلم را بر زمین نگذاشتند و سعی کردند این بحث‌ها را در درون خانوده ایران حل کنند و در این حوادث به خوبی درخشیدند، یکی از وظایف رسانه‎ها جهاد تببین است، چرا که به عنوان مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مطرح شده است. اگر به رسالت مطبوعات عمل شود تبیین صورت می‌گیرد. 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی به جهت اتکا به داخل بوده است و سهم عمده‌ای از اتکا در اختیار رسانه‌ها بوده که توانستند آن را به خوبی انعکاس دهند، حمایت رسانه‌ها باید از سوی بخش‌های مختلف استان دیده شود، حدود 134 رسانه در استان مرکزی وجود دارد، اما تنها حدود 134 نفر از خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌ای شده‌اند در حالی که ظرفیت استان بیش از این میزان است. 

شمسایی با اشاره به تدوین آیین‌نامه جامع خبرنگاری عنوان کرد: خبرنگاران جزو اصنافی هستند که از فقدان یک نظام حرفه‌ای رنج می‌برند و در عرصه رسانه با انبوهی از دغدغه‌های مختلف مواجه هستیم و سعی ما بر این بود که در سامانه جامع رسانه‌های کشور مطالبه جدی‌تر و بیشتری از صندوق اعتباری هنر داشته باشیم، به طوری که از حدود 2500 عضو به 8 هزار عضو رسیده‌ایم که این اهمیت امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران را می‌رساند. 

وی بیان کرد: آموزش رسانه‌ها یکی دیگر از اولویت‌ها است تا تشکل‌های این بخش تقویت شوند، چرا که رسانه‌ها به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند، همچنین افزایش کیوسک‌های مطبوعاتی و خرید تضمینی نشریه‌ها از دیگر اولویت‌ها است و امید است با این هم اندیشی‌ها و حمایت مسئولان شاهد ارتقای سطح رسانه‌ها در کشور و استان باشیم.   

سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این آیین، اظهار داشت: 56 نفر فراخوان جشنواره مطبوعات را لبیک گفتند، 192 اثر دریافت و 8 گرایش انجام شد و در نهایت 20 نفر انتخاب شدند و هیئت تخصصی در معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در وزرات‌خانه کار نظارت را انجام دادند. 

وی افزود: کشور در یک پیچ تاریخی حساس قرار دارد و امروز با استقرار دولت مردمی و انقلابی در میانه راه پر فراز و نشیب قرار داریم و قدم‌های بسیار بزرگی در حال برداشته شدن است، رسانه‌ها باید بیش از هر زمان دیگری دشمن‌شناس، زمان‌شناس و موقعیت باشند، امروز باید از نقش خطیر و تاریخی خود در راستای تحقق نوین اسلامی استفاده کنیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ماموریت همه رسانه‌های دلبسته به نظام، تبیین اعتمادسازی و رفع شبه است که مسئله جهاد تبیین برای ارتقای ثروت اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ضروری است، اگر نظام سلطه تمام مهمات تمدنی خود را صرف آتشگاه سنگین خود علیه نظام انقلاب اسلامی به‌کار گرفته یعنی هدف ما به درستی انتخاب شده است و دشمن نقطه‌ای را هدف قرار داده که اعتماد را از من سلب کند.

دلشادی بیان کرد: دشمن علت همه مشکلات را اصل نظام نشان می‌دهد تا اعتماد عمومی را از جامعه سلب کند که در این نقطه دقت رسانه‌ها باید بیش از گذشته باشد، طبیعتا نقاط ضعفی در کشور وجود دارد، اما آنچه در کشور رقم می‌خورد جنگی شناختی تمام عیار است که با کج روایت‌ها و روایت نادرست به مردم القا می‌شود و لایه‌هایی از بیماری ذهنی دشمن به مردم تلقین می‌شود تا امید و نشاط از بین برود و حقایق دیده نشود و نظام محساباتی مردم و مدیریتی کشور دچار تزلزل شود. 

وی ادامه داد: تحول فرهنگی که مداوم از آن صحبت می‌شود دارای سه ضلع امام، خواص و امت است، نگرانی ما از امام و امت نیست تنها نگرانی ما از خواص به ویژه خواص بی‌بصیرت است، خواصی که درک درستی از واقعیت ندارند، نمونه آن گفتمان حجاب اجباری است که در پی این هستند که گفتمان حجاب اجباری را جایگزین عبارتی مانند امنیت، مهربانی و استحکام خانوده کنند، بنابراین بابد مراقب آاین خواص بود که برهه‌هایی از تاریخ از خواص بی بصیرت ضربه خورد بود بنابراین اهل رسانه باید هوشیار باشند و دارای تبیین و تفکر باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه