English

معاون سیاسی ‌، امنیتی استاندار‌ اصفهان:

مسئولی که استقبال رسانه‌ای ندارد دنبال بهبود عملکرد خود نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت:مسئولی که استقبال رسانه‌ای ندارد دنبال بهبود عملکرد خود نیست، چرا که سیستم رسانه‌ای عیوب و نقایص را برطرف می‌کند.

مسئولی که استقبال رسانه‌ای ندارد دنبال بهبود عملکرد خود نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا جان نثاری در نشستی با اصحاب رسانه بیان داشت: مسئول دلسوز کسی است که به دنبال شناسایی عیوب خود باشد نه درصدد درپوش گذاشتن بر عیب خود باشد.

وی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگو بودن یکی از شعارها و رویکردهای دولت سیزدهم است، اضافه کرد: هر مسئولی در حوزه مدیریت خود در این دولت باید پاسخگو باشد و اگرمسئولی در حوزه مسئولیت خود به رسانه ها پاسخگو نبود به دبیرخانه شورای سیاستگذاری اطلاع داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با تاکید براینکه مسئولان باید در حوزه کاری خودشان جوابگوی رسانه‌ها باشند، افزود: هر مسئولی برای اینکه اشکالات و عیوب کارش معلوم نشود می تواند بگوید اطلاعات محرمانه است، اما فقط اطلاعاتی را که شورای تأمین استان انتشار آن را نهی کرده باشد محرمانه است، در غیراین‌صورت همه اطلاعات باید منتشر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه در مرحله اول دیدن عیب کار خودمان بود، گفت: حسن رسانه این است که عیوب را نشان می‌دهد اگر مسئولی دنبال بهبود کار خودش باشد حتماً از رسانه استفاده می‌کند که هم نقایص و هم عیوب را نشان می‌دهد.

جان نثاری با اشاره به اینکه خبرنگارانی که با اسم و به طور مشخص دعوت شده‌اند برای هویتشان ارزش قائل هستند، اظهار کرد: هویت خبرنگاری برای خبرنگاران موضوع بسیار ارزشمندی است و این باعث مسرت بنده شد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم هویت خبرنگار تا جایی که امکان دارد مشخص باشد، ساز و کار آن را هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم خواهیم کرد تا هویت شفاف و قانونی و رسانه‌ای که می‌تواند ادعا کند صدای مردم است در جایگاه درست قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ارتباط با مشکلات خبرنگاران بیان کرد: در حوزه مسکن و امکاناتی که باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد و کارهایی که می‌توان انجام داد شما پیشنهاد دهید و بگویید که سایر استان‌ها برای خبرنگارانشان چه کردند و ما هم از تمام ظرفیتی که در اختیار استان است استفاده می‌کنیم.

جان نثاری گفت: اگر بنده به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان از خبرنگاران پشتیبانی کنم دیگر مدیران استان نیز توجه می کنند، در موردی که مدیران پاسخگو نیستند شما پیگیری کنید سماجت از شما پشتیبانی از ما، ما هم حمایت می‌کنیم تا همه مدیران در ارتباط با مسائل جامعه پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

در ادامه این نشست نیز سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از خبرنگاران و رسانه‌های رسمی استان بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد در چند قالب از خبرنگاران حمایت می‌کند، که یکی از این موارد برگزاری دوره‌های آموزشی است که در دوره‌های گذشته نیز انجام شده و آمادگی جهت برگزاری دوره های بعدی را نیز را داریم.

علی تمنایی دررابطه با یارانه ها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد سال گذشته بیش از ۴ میلیارد تومان یارانه در جهت حمایت از نشریات اصفهان واریز کرده است.

وی در خصوص آگهی های دولتی نیز توضیح داد: آگهی‌های دولتی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها انجام می‌شود که درسال گذشته ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول آگهی به نشریات داده شد که شفاف است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بیمه خبرنگاران گفت: استان اصفهان ۳۱۴ خبرنگار داریم که ۱۱۰ نفر از این خبرنگاران بیمه ارشاد هستند که 18درصد هزینه بیمه توسط اداره ارشاد و 8درصد مابقی توسط خبرنگار پرداخت می‌شود.

استانداری اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه