English

رئیس کل دادگستری هرمزگان؛

تعیین تکلیف ۹هزار پرونده قاچاق در اموال تملیکی هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف ۹ هزار پرونده قاچاق به ارزش ۹۶۲ میلیارد تومان در اموال تملیکی این استان در یک سال گذشته خبرداد.

تعیین تکلیف ۹هزار پرونده قاچاق در اموال تملیکی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست ششمین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان اظهارکرد: گفتمان بی نظیر و منحصر به فرد ریاست قوه قضاییه در تعامل و کمک به دولت به گونه‌ای شرایط را ایجاد نموده که زمینه هر نوع مساعدت به دولت جهت گره گشایی از کار مردم فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از نخستین موضوعاتی که ریاست قوه قضاییه به آن ورود نموده اند بحث ساماندهی بنادر، گمرکات و اموال تملیکی است و خوشبختانه در نتیجه سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان کار‌های خوبی در این خصوص انجام شد که این استان را به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه مطرح  است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بیان کرد: به منظور عمل به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم ساماندهی بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، هفته گذشته پنجاه و یکمین بازدید مسئولین قضایی استان هرمزگان از بندر شهید رجایی بندرعباس صورت پذیرفت که بررسی ۱۴۰ موضوع بسیار مهم ملی و ۶۰ مورد اعلام جرم علیه متخلفین از مهمترین نتایج آن بود.

قهرمانی با اشاره به برخی نتایج دیگر این ۵۱ بازدید مسئولین قضایی از بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان، تعیین تکلیف و ترخیص محموله‌های متعدد کاغذ، جو، نهاده‌های دامی، برنج، بذر و نهال، مرغ و گوشت، سرم، الکل و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و روغن خوراکی به همراه ترخیص صد‌ها دستگاه ماشین آلات معدنی و راه سازی را از مهمترین دستاورد‌های این بازدید‌ها اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه، حدود ۹ هزار فقره پرونده قاچاق در اموال تملیکی استان هرمزگان نیز به ارزش ۹۶۲ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است.

وی گفت: بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه مضر سلامت موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس شناسایی و امحاء شده است.

مجتبی قهرمانی همچنین از شناسایی حدود ۱۰۰۰ کانتینر کالای فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام دستگاه قضایی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال حدود ۷ هزار کانتینر کالای متروکه شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

قهرمانی گفت: در نتیجه بازدید انجام شده از بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان هرمزگان یک محموله ۵ هزار تنی برنج شناسایی شد که به واسطه عدم صدور گواهی بازرسی از طرف کشور پاکستان بلاتکلیف بود و با توجه به اینکه این اسناد از سوی پاکستان در خصوص محموله‌های تجاری این کشور صادر نمی‌شود و به لحاظ اینکه قصوری متوجه واردکنندگان نیست در خصوص ترخیص این محموله با هماهنگی سازمان استاندارد تصمیم گیری شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان نشان کرد: در نتیجه بازدید انجام شده از بندر شهید رجایی بندرعباس برای تعیین تکلیف محموله‌های گوشت، برنج، ذرت و گندم تصمیم گیری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه