English

نماینده مردم مشهد در مجلس:

مسئله حجاب یک مقوله فرهنگی است

نماینده مردم مشهد در مجلس بیان کرد: به دنبال آن هستیم که در مسئله حجاب، علاوه بر برخورد سازمان‌یافته با هنجارشکنان، زوایای اجتماعی و فرهنگی این موضوع نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است، مورد بررسی قرار گیرد.

مسئله حجاب یک مقوله فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه رحمانی؛ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت تعیین شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر آن هستیم.

رحمانی در ادامه افزود: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان دغدغه دو کشور بوده است تا فرصت‌های از دست رفته را جبران کنند؛ اگرچه این موضوعی نیست که بتوان با سرعت انجام داد، اما جهت‌گیری و اراده دو طرف بر این است که امور را تسهیل کنند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: همچنین می‌توان گفت که با توجه به موسم حج عربستان در تلاش است تا امکانات مناسبی را در اختیار زائران قرار دهد و ما نیز متقابلا در کشور همین تلاش را داریم.

وی متذکر شد: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته، ردیف بودجه ذیل تبصره ۱۴به زیارت اختصاص یافت، اما چون به یارانه معیشتی تعلق گرفت، هزینه‌کرد مشخصی دارد و در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت تعیین شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و اما همچنان پیگیر هستیم و قول‌هایی داده شده تا کمک‌های دیگری را نیز دریافت کنیم.

رحمانی یادآور شد: مسئله حجاب یک مقوله فرهنگی است و در حال حاضر این مسئله ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی پیدا کرده است و آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که علاوه بر برخورد سازمان‌یافته با هنجارشکنان، زوایای اجتماعی و فرهنگی این موضوع نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است، مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر افت و خیزی نیز در این مسئله وجود دارد به این دلیل است که به دنبال تدوین طرح جامعی هستیم که تمامی زوایای این مقوله را در بر می‌گیرد.

رحمانی در خاتمه اضافه کرد: مجلس نمایانگر جامعه و نیازمند تخصص‌های گوناگون در حیطه‌های مختلف است. وجود کمیسیون‌های مختلف اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزش و ...  نشان از ترکیب افراد متخصص در مجلس است، اما نقد کلی  که بر مجلس این دوره و دیگر دوره‌ها وجود دارد، این است که بیشتر به بحث تقنین پرداخته تا نظارت بهتر و بیشتری صورت گیرد، در واقع می‌توان گفت نظارت اثربخش، کاستی مجلس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه