English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد؛

سیل در نهوج اردستان ۲۶ میلیارد تومان خسارت به بار آورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ارزیابی‌های انجام شده مجموع کل خساراتی که در بخش‌های راه، مسکن و کشاورزی روستای نهوج اردستان به‌وجود آمده حدود ۲۶ میلیارد تومان است.

سیل در نهوج اردستان ۲۶ میلیارد تومان خسارت به بار آورد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور شیشه‌فروش در جلسه مدیریت بحران اردستان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی انجام شده، شاهد سیل و سیلاب در شرق و شمال استان، وزش تند باد و توفان گرد و خاک در شمال شرق و مرکز استان بودیم و در اثر مخاطرات جوی و ناپایداری‌های هوا، متاسفانه سه نفر در روستای نهوج اردستان به‌علت ریزش آوار در منزل مسکونی جان باختند.

وی با اشاره به جان‌باختن یک نفر در اثر گیر کردن در پراید و در سیل محور تودشک، افزود: خسارت‌هایی در بخش‌های مسکن، کشاورزی و راه در ۶ شهرستان استان اصفهان رخ داد که بیشترین مربوط به شهرستان اردستان بوده و در شهرستان‌های کوهپایه، نایین، هرند، جرقویه و ورزنه و همچنین اصفهان، خسارت ناشی از وزش تند باد داشتیم.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: جلسه مدیریت بحران تشکیل شد و قرار شد برآورد خسارت توسط دستگاه‌ها انجام شود و امکانات و ماشین آلات برای مناطق آسیب‌دیده اعزام شده و چون پیش‌بینی بارندگی تا روز یکشنبه وجود دارد، اعلام مجدد آماده‌باش و هشدار برای نیروهای امدادی در مناطق شرق و شمال استان اصفهان پابرجاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: پهنه‌های طبیعی متاثر از رخ دادن حوادث هستند و در قانون نیز تعریف شده که هر دستگاهی چه اقدامی باید انجام دهد، بنیاد مسکن در روستاها موظف به اجرای طرح هادی بوده، آب منطقه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌ها و منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های پیشگیری سیل باید اقداماتی انجام دهند.

وی بیان کرد: در شهرستان اردستان از سال گذشته اقداماتی از جمله احداث سیل‌بند و لای‌روبی مسیل‌ها انجام شده و توانست مقداری از شدت سیلاب کاهش یابد اما در هر حال دستگاه‌ها موظف به اجرای وظیفه‌های خود هستند و در این روستا، قطعا باید بر اساس مهندسی رودخانه عمل شود.

شیشه‌فروش یادآور شد: امید می‌رود با اجرای طرح‌های مناسب، شاهد کاهش حوادث باشیم و یکی از مشکلاتی که داریم این است که پل‌های فاقد توان آب‌گذر علت تشدید سیلاب است که نیاز به اعتبارات ویژه‌ای دارد که باید برای آن اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تیم‌های ارزیابی از جمعیت هلال‌احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، راهداری و سایر اعضا در روستا حضور یافتند و مرحله اول بحث تخلیه گل و لای از منازل مسکونی بوده و قرار شد که جمعیت هلال‌احمر با امکاناتی که دارند نسبت به این کار، اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در ارزیابی‌های انجام شده مجموع کل خساراتی که در بخش‌های راه، مسکن و کشاورزی روستا به‌وجود آمده حدود ۲۶ میلیارد تومان است که قرار بر این شد گزارش اعتبارات و نیازها به کشور انعکاس داده شود تا بتوانند در اسرع وقت جهت حل مشکلات اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه