English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

مدیریت مصرف سرمایه ملی برق برهمگان ضروری است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت:مدیریت مصرف انرژی در همه بخش ها ضروری است.

مدیریت مصرف سرمایه ملی برق برهمگان ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، محمود محمودی در سخنرانی خطبه های پیش از نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهرستان اراک در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در آیات و احادیث بر دوری از اسراف بسیار تاکید شده است، افزود: تجربه موفق گذر از پیک برق سال ۱۴۰۱ نشان داد مشترکین برق می توانند با اجرای برنامه های مدیریت مصرف علاوه بر کمک به حفظ پایداری شبکه از مزایا و پاداشهای صرفه جویی نیز بهره مند شوند. 

وی بیان کرد: بیش از ۴۲۰هزار مشترک از ۶۴۵هزار مشترکین خانگی استان مرکزی ،حدود ۶۵درصدمشترکین در سال گذشته ۲۷میلیارد تومان پاداش دریافت کردند. 

محمودی گفت:۱۲ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی استان در طرح های کاهش پیک تابستان سال گذشته مشارکت داشته اند، این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بالغ بر ۴۴میلیارد تومان به عنوان پاداش در صورت حساب بهای برق مصرفی صاحبان صنایع و کشاورزان،مولدها و سایر بخش ها شده اس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مهم‌ترین طرحی که امسال در بخش مدیریت مصرف بخش خانگی اجرایی می‌شود، طرح «پاداش صرفه‌جویی» است. این طرح با هدف تأمین برق پایدار برای تمامی بخش‌ها اجرا می‌شود، بدین معنا که هر خانواری که مصرف برق خود را کاهش دهد، به میزان هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، تا ۲۰۰۰ تومان کاهش دریافت می‌کند. 

محمودی بیان کرد: این پاداش شامل تمامی مصارف اعم از مصارف داخل الگو و بیش از الگو است و درباره این که خانوارها چه میزان امکان صرفه‌جویی دارند، باید گفت مصارف متفاوت است، الگوی مصرف برق در ماه‌های خرداد تا شهریور برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در مناطق گرمسیر تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است. 

وی در ادامه بیان داشت: بر این مبنا اگر خانواری در منطقه عادی ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کند، می‌تواند ۲۰۰ هزار تومان در ماه پاداش دریافت کند و اگر فردی بتواند یک کولر گازی را در مناطق گرمسیر خاموش کند، تا یک‌میلیون تومان هم در ماه امکان دریافت پاداش خواهد داشت. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت : بالاترین میزان پیک ثبت شده تاکنون در استان ۹۷۰مگاوات بوده است، با وارد مدار شدن بار سرمایشی در استان ،۲۵۰ مگاوات به میزان مصرف برق استان افزوده خواهد شد. 

محمودی افزود: سهم عمده مصرف برق در روزهای گرم سال،استفاده از وسایل سرمایشی است، شهروندان از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و با سرویس دوره ای کولرهای آبی و گازی و تنظیم درجه کولرگازی روی 24 درجه سانتی گراد ، علاوه بر کمک به کاهش آلایندگی محیط زیست هزینه برق مصرفی را به میزان قابل ملاحظه ای می توانند کاهش دهند. 

وی ادامه داد: کولرهای گازی از جمله پرمصرف ترین وسایل خانگی هستند ، استفاده از سیستم های سرمایشی با راندمان بالا موجب افزایش بهای برق مصرفی مشترکان در فصل تابستان می شود. 

با برنامه ریزی های انجام شده برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان،صنایع می‌توانند در طول هفته بجز یک روز از ساعت ۱۱صبح تا ساعت ۲۳ به تولید خود ادامه دهند . 

محمودی تصریح کرد:امسال در راستای گذر از پیک بار مصرف، بخش‌های اداری،صنایع، کشاورزان،تجاری همکاری کامل باید داشته باشند،اما برای اینکه کمترین آسیب به این بخش‌ها وارد شود، برنامه‌ریزی نسبتا دقیق و منظمی صورت گرفته و انتظار است همکاری گسترده‌ای از سوی بخش‌های مختلف صورت گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه