English

ناظر گمرکات خراسان رضوی:

ترخیص کالاهای دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش از گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: صدور ضمانت نامه های بانکی بلندمدت و واگذاری انبارهای اختصاصی به کالاهای مورد نظر شرکتهای دانش بنیان از دیگر خدمات خواهد بود.

ترخیص کالاهای دانش‌بنیان بدون ثبت سفارش از گمرک

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: گمرکات این استان یک سری از کالاهای خاص مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان استان را بدون ثبت سفارش ویژه کالاهای وارداتی و عمل به بند یک ماده ۳۸ قانون صادرات و واردات را ترخیص می‌کند.

جعفری تاکید کرد: گمرکات خراسان رضوی انبارهای اختصاصی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار می دهند تا بتوان برخی از کالاهای وارداتی که شرکتهای مزبور قصد مهندسی معکوس آن را در طرحهای تولید و توسعه دارند، با اخذ مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بدون گذراندن تشریفات گمرکی در اختیار دانش بنیانی ها قرار داده شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ادامه گفت: صدور ضمانت نامه های بانکی بلندمدت و واگذاری انبارهای اختصاصی به کالاهای مورد نظر شرکتهای دانش بنیان از دیگر خدماتی است که توسط گمرکات این استان به این شرکتها ارایه می شود.

جعفری در خاتمه تصریح کرد: این کالاها باید هایتک (با فناوری بالا) بوده و واردات آنها در پروسه اداری، زمان بر باشد که در این صورت برای تسریع در ترخیص کالا و رساندن آن به شرکتهای دانش بنیان با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کالا قابل ترخیص خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه