English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد؛

پیامک جعلی غیر فعال شدن تلفن همراه به دلیل طرح رجیستری کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی ثبت اطلاعات تلفن همراه در سامانه همتا به شهروندان هشدار داد.

پیامک جعلی غیر فعال شدن تلفن همراه به دلیل طرح رجیستری کلاهبرداری است

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  بیان داشت: اخیراً شاهد این بوده ایم که پیامکی به برخی از شهروندان مبنی بر اینکه "دستگاه شما به دلیل طرح رجیستری غیر فعال خواهد شد"ارسال و یک لینک جعلی جهت مراجعه کاربران برای تکمیل مشخصات در ذیل این پیامک نیز درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده بعد از وارد کردن مشخصات هویتی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی بانکی جهت دریافت کارمزد تراکنش هدایت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: مردم به هیچ وجه فریب پیامک‌های این‌چنینی را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه سایت https:‎//hamta.ntsw.ir بوده لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات رجیستری  به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان به خاطر داشته باشند سامانه همتا برای انجام فرآیندهای فعال‌سازی تلفن همراه هیچ وجهی دریافت نمی‌کند و انجام تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه رایگان است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه