English

تامین گوشت مورد نیاز کشور از استان سیستان و بلوچستان در اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی

رئیس هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی توانایی تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حمایت از این بخش را در اولویت کاری خود قرار داده است.

تامین گوشت مورد نیاز کشور از استان سیستان و بلوچستان در اولویت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ مقداد همتی در جریان راه اندازی مجدد یک واحد کشتارگاه و یک واحد بسته بندی گوشت قرمز در شهرستان زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل ظرفیت‌های مرزی، پتانسیل آن را دارد تا بتواند با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور مشکلات گرانی و بی‌ثباتی بازار عرضه این کالای اساسی مردم را رفع کند.

وی ادامه داد: در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان درصدد است با مشارکت بخش خصوصی علاوه بر تامین گوشت قرمز کشور و پایدار سازی تامین منابع پروتینی مورد نیاز از این طریق با ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی برای پرواربندی گوساله دغدغه ملی در فصولی که کمبود گوشت قرمز وجود دارد را برطرف سازد. رئیس هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همچنین فعال سازی تمام کشتارهای موجود در این استان و راه اندازی سایر واحدهای تبدیلی وابسته در این صنعت از دیگر برنامه های این ستاد در سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: این استان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی از جمله مرزهای طولانی با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز دریایی با تامین گوشت مورد نیاز ایران از طریق کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی در تامین امنیت غذایی ایفا نماید.

سید محمدرضا سید حسینی افزود: در حال حاضر ۱۲ واحد کشتارگاه بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امید می رود با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و واردات دام مورد نیاز کشور همه آنها فعال و با تکمیل زنجیره سایر واحدهای وابسته به این صنعت نیز در استان فعال گردد.

گفتنی با همکاری سازمان جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی یک واحد کشتارگاه صنعتی و یک واحد بسته بندی گوشت در زاهدان پس از ۵ سال وقفه ،مجدد راه اندازی گردید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه