English

معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران:

رشد صادرات صنایع‌دستی در گرو ساماندهی بنگاه‌های زودبازده است

معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: رشد صادرات صنایع‌دستی در گرو ساماندهی بنگاه‌های زود بازده است.

رشد صادرات صنایع‌دستی در گرو ساماندهی بنگاه‌های زودبازده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمد آفرین محمدزاده در مراسم بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی شرق مازندران که در شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: ایران کشوری پر از تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته است که صنایع‌دستی یکی از شاخص‌ترین مواریث این کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بیش از 3 میلیون هنرمند در سراسر کشور در عرصه صنایع‌دستی فعالیت دارند و 300 نوع خدمات در این هنر ارائه می‌دهند.

معاون توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در دنیا علاوه بر مسائل فرهنگی و هنری در قالب اقتصاد هم می‌تواند قابل توجه باشد، تصریح کرد: با ساماندهی بنگاه‌های زود بازده در جهت ارائه بهتر و رشد صادرات، ارزآوری، اقتصاد و انعکاس تمدن و فرهنگ تولیدات صنایع‌دستی می توان برنامه ریزی‌های خوبی انجام داد.

وی به مقوله حائز اهمیت صادرات و ایجاد فرصت‌های مناسب برای تولیدات صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های استان در زمینه توسعه صادرات محصولات صنایع‌دستی استفاده شود.

محمدزاده عنوان داشت: شرایط صادرات با توجه به پراکندگی و کوچک‌بودن جایگاه تولیدات صنایع‌دستی باید در یک مجموعه بزرگتر دیده شود چرا که کشورهای حاشیه دریای خزر، عربی و اروپایی مشتاق تولیدات هنرمندان ما هستند.

وی به برنامه‌ریزی و ایجاد فضای مناسب برای شناساندن و ارائه تولیدات صنایع‌دستی و اقتصادی نمودن آنها، ارز آوری و برگزاری نمایشگاه‌های دائمی در مازندران تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه