English

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد؛

فقر رابطه تنگاتنگی با بیکاری دارد/فرهنگ میز نشینی در هرمزگان حکم فرماست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نخستین معضل در خصوص اشتغال است که شاهد انبوه جوانان بیکار در این استان هستیم و از طرفی دیگر فقر است که رابطه تنگاتنگی با بیکاری دارد.

فقر رابطه تنگاتنگی با بیکاری دارد/فرهنگ میز نشینی در هرمزگان حکم فرماست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از دو مشکل جدی رنج می برد عنوان کرد: نخستین معضل در خصوص اشتغال است که شاهد انبوه جوانان بیکار در این  استان هستیم و از طرفی دیگر فقر است که رابطه تنگاتنگی با بیکاری دارد.

وی افزود: هرمزگان با وجود  ظرفیت  بسیار در حوزه های صنعتی و گردشگری اما در ایجاد شغل برای جوانان ناکارآمد است و نتوانسته از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال بهره برداری مناسبی فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در سه سال گذشته یونسکو استان هرمزگان را  بعد از اصفهان به عنوان یک شهر خلاق در حوزه صنایع  دستی معرفی کرد، یاد آورشد : اما متاسفانه بعد از ان تا به امروز هیچ اقدامی قابل توجهی در ارتباط با صنایع دستی  برداشته نشده است و به این صنعت به عنوان یک شغل نگاه نشده، همچنین در گسترش آن قدمی قابل ملاحظه و اثر گذار بر داشته نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت گردشگری بکر را در خود جای داده است مانند بشاگرد محروم با اینکه این شهر سهم بارندگی تابستان بیشتر نسبت به زمستان دارد خود یک جلوه گردشگردی میتواند باشد که در اثر غفلت هیچ گونه بهره برداری در جهت شناسایی برای گردشگران  صورت نگرفته است.

وی با توضیح اینکه یک نگاه سطحی و غلط در فرهنگ کار در هرمزگان حکم فرماست و آن فرهنگ میز نشینی است، اظهارداشت: جوانان  تحصیل‌کرده و صاحب تخصص مختلف با دریافت مدرک به دنبال شغلی که پشت میز باشند هستند و این امر سبب شده از ظرفیت های شغلی که به واسطه تخصص خود برای جامعه مفید باشد از بین رفته است.

وی در ادامه افزود: اگر یک جوان متخصص در حوزه کشاورزی با داشتن تخصص آکادمیک و دانشگاهی بتواند در عرصه کشاورزی فعالیت کند به جرات می توان گفت رونق بیشتری در تولید محصولات کشاورزی به وجود خواهد آمد.

امام جمعه بندرعباس  تاکید کرد: فنی و حرفه ای باید به سمت آموزش های مهارت محور سوق یابد و مهارت های را که مستقیم با بازار کار ارتباط دارد را تقویت کند و در خصوص صنایع نیز باید ارتباطات قوی و موثر ایجاد شود که نیروهای که مهارت های خاص در این حوزه را دارند جذب این صنایع شوند.

وی خاطرنشان کرد : ارتباط فنی و حرفه ای با دانشگاه های که خروجی آن ها به صنایع نزدیک است باید بیش از پیش تقویت شود تا نیروی انسانی متخصص تربیت شده در این دانشگاه ها رغبت و انگیزه بهتری برای ادامه تحصیل و اشتغال مناسب داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه