English

زیر سازی بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از 275 هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان زیرسازی شده است.

زیر سازی  بیش از 275 هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال 98 تا کنون در 9 منطقه شامل 6 محله و 3 روستای حاشیه شهر زاهدان ( کشاورز8 ، ابوذر ، سیستان ، پیربخش ، آزادی ، 24 متری ولایت و روستاهای حاجی آباد، دایی آباد و خلیل آباد ) فعالیت عمرانی داشته است.

وی افزود: مجموع اقدامات بنیاد مسکن استان ، چهره زندگی در پهنه شمالی زاهدان را دگرگون کرده است.

دکتر بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه با اشاره به اجرای 3 فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن گفت: مجموعا برای 70 هکتار از اراضی حاشیه شهر طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون 168کیلومتر از خیابان های حاشیه شهر تعریض ، لایروبی ، تسطیح زیرسازی و نهایتا آسفالت شده است.

وی گفت : افزون بر این ، تاکنون 74هزار متر مربع از آسفالت قدیمی و آسیب دیده در این مناطق توسط ماشین آلات عمرانی جمع آوری و 63 هزار متر مکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع آوری شده است.

وی در ادامه افزود : ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیر بومی عملا غیر ممکن بود که به حول و قوه الهی و توفیق همکارانمان در بنیاد مسکن ، این معظل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی تعریض خیابان ، آسفالت جدولگذاری ها و پیاده روسازی هایی که صورت گرفته ، شان و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است.

وی در پایان گفت: تا کنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیتهای عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان شهر استان کمک خواهد کرد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه