English

معاون وزیر بهداشت:

به دنبال افزایش دسترسی مردم به نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم هستیم

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از اهداف مهم قرارگاه پزشک خانواده در وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ افزایش دسترسی مردم به نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

به دنبال افزایش دسترسی مردم به نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم هستیم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت در نشست مشترک با غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که با حضور مسئولان سازمان‌های بیمه گر و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد گفت: بحث سلامت خانواده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع به عنوان مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

فرشیدی افزود: پزشک خانواده برنامه ای است که وزارت بهداشت با مشارکت همه معاونت ها درگیر آن هستند از اهداف مهم قرارگاه پزشکی خانواده در وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ افزایش دسترسی مردم به نظام سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم است امیدواریم بتوانیم این موضوع را به شکلی سر و سامان دهیم.

وی بیان کرد: در سفر به استان هرمزگان بازدیدی از شهر بندرلنگه به عنوان یکی از ۵۹ شهری که بعنوان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در سطح استان هرمزگان در نظر گرفته شده بود صورت گرفت تا روند اجرای برنامه ها مورد ارزیابی لازم قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در واقع هدف اصلی ما در این فاز و این شهرها اطلاع رسانی بسیار دقیق به خانواده ها و رساندن این پیام به اهالی همه شهرها که حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شود که با استفاده از نظام سلامت جدید و این نظام ارجاع می توانند از مشوق هایی بهره مند شوند که مهمترین آن دریافت خدمات استاندارد و با مشوق هایی که می تواند کاهش پرداخت از جیب را حین بستری به همراه داشته باشد.

فرشیدی عنوان کرد: در برنامه پزشک خانواده قطعا افرادی که از این طریق ارجاع داده شوند و به بیمارستانها معرفی شوند؛ درصد پرداختی شان برای بستری کمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی این برنامه برای اجرا در سطح کشور ارتقاء سواد سلامت است ما مطمئنیم با این اتفاق که اگر رخ دهد و جامعه به بحث سواد سلامت آشنایی بیشتری پیدا کند خودشان متقاضی دریافت خدماتی که می گوییم این خدمات می تواند سلامت بهتر را برای مردم در آینده پیش بینی کند خواهند بود.

در این جلسه آخرین وضعیت نظام ارجاع و پزشک خانواده در ۷ شهرستان دارای جمعیت ۲۰ هزار نفر استان هرمزگان بحث و تبادل نظر شد در این طرح ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۶۶ پایگاه سلامت و ۱۷۷ مطب خصوصی در جهت استقرار برنامه پزشکی خانواده همکاری می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه