English

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

گیلان میزبان بانوان رسانه‌ای ایران و جهان اسلام می شود

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت:دبیرخانه جشنواره حریم رسالت آثار بانوان رسانه‌ای ایران و جهان اسلام را دریافت و داوری خواهد کرد.

گیلان میزبان بانوان رسانه‌ای ایران و جهان اسلام می شود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، «سرهنگ مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از پوستر دومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر کشور در تالار ایوان شمس تهران تصریح کرد: رونمایی از دومین پوستر جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت با حضور وزیر ارشاد، سخنگوی دولت، سخنگوی سپاه، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین و رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور و همچنین نخبگان رسانه‌ای کشور صورت گرفت.

پارسا با بیان اینکه جشنواره حریم رسالت برای دومین سال متوالی به میزبانی سازمان بسیج رسانه استان گیلان برگزار می‌شود گفت: دبیرخانه جشنواره حریم رسالت آثار بانوان رسانه‌ای ایران و جهان اسلام را دریافت و داوری خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی رسانه ای بانوان «حریم رسالت» در سال گذشته، اضافه کرد: این جشنواره با ابتکار گیلان برگزار شد و مورد توجه سازمان بسیج رسانه قرار گرفت و لذا گیلان را به عنوان قطب رسانه ای بانوان در کشور معرفی کردند و دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای بانوان «حریم رسالت» در گیلان راه اندازی شد.

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۲۲ اثر از ۱۰ استان به جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: امسال دومین جشنواره «حریم رسالت» را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد و بنا داریم از ظرفیت بانوان رسانه ای جهان اسلام در ۵۷ کشور استفاده کنیم.

وی یکی از رویکردهای جشنواره «حریم رسالت» را بروز توانمندی های بانوان رسانه ای دانست و متذکر شد: ایجاد بستر رسانه ای برای روایت دستاوردهای زنان در عرصه های مختلف کشور، منطقه و حتی جهان، بسترسازی مناسب برای ثبت خاطرات و نظرات و تجربیات و مهارت ها و توانمندی های زنان در اقشار مختلف به منظور جمع آوری و سندسازی تاریخی و پژوهشی و معرفی رسانه ای چهره زن در تراز انقلاب جهت الگوسازی و معرفی به نسل جوان از دیگر رویکردهای جشنواره مذکور است.

پارسا «زن در جهان اسلام؛ ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت»، «زن؛ اشتغالزایی، کارآفرینی و دانش بنیان»، «حجاب و پوشش زن مسلمان؛ کاهش ناهنجاری های اجتماعی»، «زنان جهان اسلام؛ وحدت شیعه و سنی»، «نقش زنان جهان اسلام در تمدن سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی»، «زن؛ استحکام خانواده، جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی»، «زن در رسانه های غربی؛ جایگاه زن در غرب و جهان اسلام» و «الگوی سوم زن مسلمان؛ افتخارآفرینی زنان مسلمان در میادین بین المللی» را از جمله هشت محور جشنواره «حریم رسالت» دانست و بیان کرد: کشورهای اسلامی به تاسی از انقلاب اسلامی ایران در حوزه زنان تحولات فراوانی را ایجاد کردند لذا اصحاب رسانه باید با قلم خودشان به تولید محتوا درباره این دستاوردهای ارزشمند بپردازند.

وی گزارش تحقیقی، تحلیلی و خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی و موشن گرافی، کلیپ، مستند و پادکست را ۱۱ قالب ویژه برای ارسال آثار دانست و یادآور شد: علاقمندان می توانند در هر قالب حداکثر پنج اثر ارسال کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان هدف جشنواره «حریم رسالت» را بروز و ظهور جایگاه زن مسلمان پس از انقلاب در بستر رسانه و روایتگری و مقابله با دشمن در جنگ شناختی دانست و خاطرنشان کرد: آثاری مورد داوری قرار می گیرند که در بازه زمانی ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱ لغایت ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه