English

برگزاری اولین همایش غذای حلال در سیستان و بلوچستان

اولین همایش غذای حلال در سیستان و بلوچستان با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی و قضایی، علمای اهل تشییع و تسنن استان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مهمان ویژه برگزار گردید.

برگزاری اولین همایش غذای حلال در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ اولین همایش غذای حلال از دیدگاه امامین انقلاب با حضور نماینده خبرگان رهبری در استان، جانشین نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه موقت شهرستان، جمعی از علمای اهل تسنن و تشییع، رئیس و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی استان، مجموعه پرسنل سازمان جهاد کشاورزی و ادارات وابسته، جمعی از مسئولین دانشگاهی و قضایی، مدیران، ناظرین و ذابحین کشتارگاه‌ها، نظام دامپزشکی و بخش‌های خصوصی مرتبط و مهمان ویژه این مراسم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور در سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

در این مراسم مولوی نذیر احمد سلامی نماینده خبرگان رهبری در استان با اشاره به اهمیت غذای حلال و به استناد آیات و روایات، مواردی از جمله رعایت حقوق حیوانات، ذبح شرعی و اصول مبانی اسلامی در ذبح دام در کشتارگاه را عنوان نمود.

در ادامه همایش، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فرموده نبی اکرم(ص) که «گوشت سید طعام است» عنوان کرد: گوشت در سبد غذایی نشانه امنیت غذا است و در این خصوص به دیدگاه‌های بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و آیات و روایات موکد بر غذای حلال اشاره نمود.

وی اذعان داشت: کشتار غیر مجاز در این استان فراتر از حد توقع می باشد که این امر مخاطرات زیادی برای سلامت انسان، دام و محیط زیست منطقه دارد و از آنجایی که پروردگار برای گوشت چهارچوب‌هایی قرار داده و در این چهارچوب‌ها مسئولیت سنگین اول با ذابحین است چون متولی استحصال اصلی گوشت به شمار می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم از علمای شیعه و سنی خواست با روشنگری، مصرف گوشت های استحصالی که تحت نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌ها تولید می‌شود برای ارتقای سلامت انسان در بین جامعه ترویج نمایند.

وی افزود: تامین غذای سالم، حلال و پاک از عمده وظایف ماست و می‌بایست مردم نیز در مسیر ارتقای صنعت حلال و تولید مصرف غذای حلال با همه مسئولان همراه باشند.

حجه الاسلام والمسلمین سجادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان به نقش حلال از دیدگاه اسلام براساس گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان نمود در ابعاد مختلف تلاش مجاهدانه می‌کنیم و با توجه به شرایط خاص منطقه در بحث غذای حلال و امنیت غذایی نیاز به حرکت جهادی با همکاری علما و مسئولین استانی دارد.

در ادامه جلسه، سید محمدرضا سید حسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی بخش کشاورزی تولید غذا، ارتقای امنیت غذایی و تامین سلامت غذا است. گفت: گام‌های بلند بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در تولید غذای سالم و حلال است و تصریح کرد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه بیش از ۴ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در استان تولید می‌شود.

دکتر غلامرضا سرگزی مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان نمود: رسالت دامپزشکی، انجام نظارت های مستمر بهداشتی و شرعی در راستای نهادینه شدن الگوی بهداشتی مصرف و استفاده عموم مردم از فرآورده‌های خام دامی سالم و حلال است.

دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در خصوص اهمیت غذای حلال اشاره نمود و همکاری با سازمان دامپزشکی را بسیار مطلوب ارزیابی نمود.

در پایان این مراسم جمعی از مدیران عامل کشتارگاه های صنعتی، تولید کنندگان برتر، ناظرین شرعی و ذابحین مورد تقدیر قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه