English

استاندار ایلام خبر داد؛

تولید ۶۸ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری

استاندار ایلام در نشست تخصصی کشاورزی استان گفت:‌ ایلام رتبه دوم کشور از نظر تولید ماهی در قفس را در کشور به خود اختصاص داده است.

تولید ۶۸ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام نیا در نشست تخصصی کشاورزی استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی استان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرا سیدن ایام فاطمیه گفت: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی بارقه‌های امید را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ایلام دارای مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۳ کلیومتر مربع است، اضافه کرد: استان ایلام با ۶۰۷ هزار نفر جمعیت معادل ۷ دهم جمعیت کشور را دارا است‌ودارای ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

استاندار ایلام با بیان اینکه سطح اراضی آبی استان ۹۸ هزار هکتار و مساحت جنگل‌های استان ۶۴۲ هزار هکتار است، اضافه کرد: استان ایلام دارای ۷۲۷ هزار هکتار و در سال‌جاری ۱۱ هزار تن محصولات زراعی تولید شده است.

وی با بیان اینکه ایلام رتبه دوم کشور از نظر تولید ماهی در قفس را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ایلام در این حوزه در آب های داخلی رتبه دوم کشور با تولید ۱۱ هزار ۴۸۱ تن به خود اختصاص داده است و این یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می شود. 

وی افزود: همچنین تولید گندم در سالجاری ۲۲ هزار ۵۰۰ تن بوده که در این میان محصولات زراعی ۶۸ هزار تن بوده است.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که در سال جاری ۶ هکتار افتتاح گلخانه داشته‌ایم، اضافه کرد: قراردادی کردن محصولات یک اقدام مثبت است که یک ظرفیت بسیار خوب در استان ایجاد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه