English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد:

حذف درختان خطرآفرین و ایمن‌سازی محیط شهری اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درختان خطرآفرین شهر تهدیدی برای جان و مال شهروندان است، لذا باید با تسریع در حذف آن‌ها، ایمن‌سازی محیط شهری انجام شود.

حذف درختان خطرآفرین و ایمن‌سازی محیط شهری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: اگر درختان خطرآفرین در مسیر وزش باد قرار داشته باشند، احتمال سقوط درختان چند برابر می‌شود، از این‌رو باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی محیط شهری اقدام شود.

وی افزود: علائم خطرآفرین بودن درختان شامل پوسیدگی شدید روی تنه یا طوقه درخت، وجود حفره‌های عمیق در قسمت طوقه، وجود شکاف‌های عمیق و باز در تنه، فعالیت و رشد قارچ‌ها روی تنه یا نزدیک طوقه، شنیدن صدای توخالی بودن داخل تنه در اثر ضربه زدن به درخت، شکاف خاک اطراف درخت و خارج شدن ریشه از بستر کشت، انحراف بیش از حد درخت به سمت مسیر تردد و برخورد با افراد و وسایل نقلیه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: درختان سپیدار و کبوده نیز که بیشتر در پارک‌های حاشیه زاینده‌ رود وجود دارند و باقی‌مانده بیشه‌ زارهای سال‌های قبل هستند، به‌ دلیل عمر مفید ۴۰ تا ۳۰ سال، به پایان سن فیزیولوژیک رسیده‌اند و دچار پوسیدگی‌های شدید تنه و طوقه شده‌اند که در صورت قطع نکردن، سقوط آنها حتمی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته رفع خطر درختان خطرآفرین سازمان پارک‌ها و فضای سبز که متشکل از کارشناسان باغبانی و گیاه‌پزشکی باتجربه و خبره است، با همراهی کارشناسان مناطق مختلف شهرداری، به‌طور مستمر از درختان عرصه‌های فضای سبز بازدید و موارد دارای علائم خطر با احتمال بالای سقوط را شناسایی و مجوز قطع آنها را صادر می‌کنند، در بسیاری از موارد نیز تنها دستک‌های پوسیده و خطرآفرین حذف و حتی‌الامکان از قطع درختان جلوگیری می‌شود.

عرفان‌منش اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۸۷۰ اصله درخت خطرآفرین از سطح فضای سبز شهر رفع خطر و حذف شد و از سقوط آن‌ها و بروز حوادث ناگوار برای شهروندان پیشگیری به‌عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه