English

توسعه مناسبات تجاری و گردشگری کرمانشاه و حلبچه مورد تاکید مدیران ارشد استان ها

استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق ضمن بازدید از زیرساخت‌های مرز شوشمی پاوه و طویله حلبچه، طی نشستی دو جانبه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات گردشگری و تجاری را بررسی و بر گسترش آنها تاکید کردند.

توسعه مناسبات تجاری و گردشگری کرمانشاه و حلبچه مورد تاکید مدیران ارشد استان ها

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با استاندار حلبچه که با حضور ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و برخی از مسئولان ۲ استان در مرز شوشمی پاوه برگزار شد، به همزیستی تاریخی و ریشه‌های مشترک فرهنگی و دینی مردم استان‌های کرمانشاه و حلبچه اشاره کرد و گفت: امروز مذاکرات خوبی با هدف تقویت ارتباطات سازنده و مفید میان مسئولین ارشد ۲ استان انجام شد.

محمدطیب صحرایی تاکید کرد: خوشبختانه هر دو طرف بر گسترش مناسبات دوجانبه از طریق این مرز در کوتاه ترین زمان ممکن توافق دارند.

مقام عالی استان کرمانشاه افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و اجرایی شدن توافقات شاهد رونق روزافزون این مرز مشترک و بهبود معیشت مردم منطقه باشیم.

صحرایی در ادامه به تشریح توانمندی‌های کرمانشاه در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی و کشاورزی و ارائه خدمات فنی و مهندسی پرداخت و گفت: کرمانشاه متناسب با نیاز استان حلبچه، آمادگی گسترش مناسبات در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی به ویژه در حوزه سلامت را دارد.

استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق بر گسترش مناسبات تجاری و گردشگری تاکید کردند

 

مردم حلبچه خود را مدیون ایران و کرمانشاه می‌دانند

در ادامه این نشست دکتر «آزاد توفیق رحیم» عنوان کرد: مردم حلبچه با مردم این منطقه دارای یک تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و خود را مدیون ایران، استان کرمانشاه و مردم این منطقه می‌دانند.

استاندار حلبچه گفت: استان کرمانشاه و شهر پاوه در دوران رژیم صدام حسین در چندین مقطع مردم حلبچه را در آغوش خود پناه دادند و این کار برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله مرز شوشمی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته شاهد توسعه بیشتر ارتباطات تجاری، فرهنگی و گردشگری میان این دو استان همسایه باشیم.

استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق بر گسترش مناسبات تجاری و گردشگری تاکید کردند

در این نشست همچنین پیشنهاد شد دو شهر پاوه و حلبچه به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه