English

بهره برداری از ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار حفر و تجهیز ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری از ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛ صبح امروز با حضور مدیر کانون های خدمت رضوی آستان قدس در استان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بهمراه معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی، ائمه جمعه ، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و بهره برداران ، کار حفر و تجهیز ۳۰۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت:با توجه به ادامه شرایط خشکسالی در سیستان و لزوم حفظ وضع موجود کشاورزی و ماندگاری مردم در منطقه، حفر چاهک‌های کشاورزی برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی بهره‌برداران بسیار سرنوشت ساز است بر همین اساس بنیاد کرامت رضوی آستان قدس با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه و سازمان جهادکشاورزی اقدام به حفر و تجهیز چاهک آب کشاورزی نموده اند.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود:ازابتدای امسال تاکنون کار حفر ۵۰۰ حلقه چاهک در دستور کار قرارداشته که به میمنت دهه کرامت ودر آستانه میلاد حضرت امام رضا علیه السلام، ۳۰۰ حلقه چاهک آماده و به بهره‌برداران منطقه سیستان تحویل شده است و کار حفر و تجهیز ۲۰۰ حلقه چاهک دیگر نیز همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: احداث ۵۰۰ باب استخرهای دو منظوره شیلاتی و کشاورزی، احداث ۳۰۰ حلقه چاهک جدید و حفظ و احیا و نگهداری ۲۰۰ حلقه چاهک موجود از دیگر برنامه‌های حمایتی آستان قدس برای بهره برداران منطقه میباشد. گفتنی مراسم افتتاح این چاهک ها در با حضور وبیناری تولیت آستان قدس رضوی، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی و بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس، فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرستان هامون برگزار گردید این مراسم همزمان از شبکه خبر سراسری، شبکه خراسان رضوی، هامون پخش شده است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه