English

مدیرکل انتقال خون مازندران اعلام کرد؛

کاهش ذخایر خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت، A منفی، O منفی و AB مثبت مواجه شده است.

کاهش ذخایر خونی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی اظهار داشت: ۲۷ هزار نفر دو ماه گذشته با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان ۲۲ هزار واحد خون اهدا کردند.

وی  ادامه داد: اداره کل انتقال خون استان با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی به ویژه A مثبت، A منفی، O منفی و AB مثبت مواجه شده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تأکید بر اینکه نیاز به خون مستمر و همیشگی است، گفت: فرآورد‌های خونی قابلیت ماندگاری به مدت طولانی ندارند و بنابراین همه هم استانی‌های عزیز را به اهدای خون دعوت می کنم.

وی از هم استانی‌های نوعدوست خواست با همراه داشتن کارت ملی، به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و همانند گذشته در تأمین خون بیماران استان انتقال خون مازندران را همراهی کنند.

محمدی فیروزجایی با بیان اینکه انتقال خون استان وظیفه تأمین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد، افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی در 11 پایگاه انتقال خون کاملاً رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی ابراز داشت: حدود ۱۴ هزار بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان وجود دارند که به تزریق خون نیاز دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه برخی از این بیماران به خون تازه نیاز دارند، عنوان داشت: حدود ۴۰ درصد خون‌های اهدایی شهروندان مازندانی مورد استفاده بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه