English

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در جشنواره ملی نخود:

اصلاح الگوی کشت نخود مسیر پیشرفت رگانیک را بالاتر می‌برد

جشنواره ملی نخود با حضور پژوهشگران و تولیدکنندگان یازده استان تولیدکننده نخود سراسر کشور در کرمانشاه در حال برگزاری است.

اصلاح الگوی کشت نخود مسیر پیشرفت رگانیک را بالاتر می‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، جشنواره ملی نخود در محورهای مدیریت زراعی و افزایش کمی و کیفی تولید نخود، اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب نفوذ دانش، فناوری‌های پس از برداشت و بسته‌بندی، اقتصاد، صنعت و تجارت نخود و افزایش سرانه مصرف نخود برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز یکشنبه ۷ خرداد در جشنواره ملی نخود در کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین کشاورزان و محققان حوزه تولید نخود تقویت شود، گفت: باید ارتباط بین کشاورزان با محققان و فعالین حوزه تولید نخود تقویت شود.

 

بیشتر بخوانید:

کرمانشاه میزبان جشنواره ملی نخود می‌شود

 

علی چاله چاله، هدف از برگزاری این جشنواره دو روزه را تلاش در جهت ایجاد ارتباط بین کشاورزان با محققان و فعالین حوزه تولید نخود عنوان کرد و افزود: تلاش در جهت اصلاح الگوی مصرف غذایی نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری روز ملی مزرعه در روستای مرادآباد شهرستان روانسر به عنوان یکی از برنامه‌های این جشنواره در عصر امروز، گفت: فردا دوشنبه هم شاهد برگزاری همایش علمی نخود در دانشگاه رازی خواهیم بود که ۱۶۶ مقاله برای آن ارائه شده است.

چاله چاله با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه غذاها و شیرینی های تولیدی از نخود در محل روستابازار شهر کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از برنامه های این جشنواره، گفت: این نمایشگاه تا دهم خرداد از ساعت 9 تا 21 پذیرای علاقمندان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، گفت: در کنار ظرفیت های خوب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی، از پتانسیل های خوبی مثل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی استان، مرکز تحقیقات کشاورزی و ایستگاه تحقیقات دیم سرارود در استان برخورداریم که می تواند استان را در حوزه کشاورزی شاخص کند.

چاله چاله یادآور شد: ایستگاه تحقیقات دیم سرارود در سطح جهانی مطرح است و موفق به معرفی دو رقم  نخودپابلند عادل و منصور شده و “هد برداشت نخود” طراحی شده توسط محققان این ایستگاه تحقیقاتی هم در حال رسیدن به تولید انبوه است.

وی در ادامه با اشاره به دیمزار بودن غالب اراضی زراعی استان کرمانشاه گفت: از مجموع ۹۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان کرمانشاه ۷۳۰ هزار هکتار آن دیم است که در خشکسالی های سنوات اخیر با چالش های زیادی مواجه شده است.

چاله چاله اضافه کرد: امسال هم اگرچه بارندگی های بهاره خوبی داشتیم، اما تبعات خشکسالی سال‌های گذشته را همچنان در بخش کشاورزی استان شاهد هستیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی