English

سردار آبنوش از فرماندهان دوران دفاع مقدس:

در زمان جنگ تحمیلی فقط خاک و مرزها را حفظ نکردند بلکه ارزش ها هم حفظ شد

فرمانده اسبق سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین: در زمان جنگ تحمیلی، فقط خاک و مرزها را حفظ نکردند؛ بلکه ارزش ها هم حفظ شد و یکی از ثمرات و دست آوردهای دوران دفاع مقدس، تبدیل شدن ایران به عنوان به یکی از ابرقدرت های نظامی در منطقه و جهان از جمله این ثمرات است.

در زمان جنگ تحمیلی فقط خاک و مرزها را حفظ نکردند بلکه ارزش ها هم حفظ شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، به همت بسیج کارکنان و کانون دانشجویی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مراسم گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد. 

در این مراسم که در اتاق شورای سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی این دانشگاه برگزار شد؛ سردار سالار آبنوش از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده اسبق سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) روز ملی ایثار و مقاومت و با تشکر از مسوولان این دانشگاه برای برگزاری این مراسم در سخنانی به خاطرات آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: در این عملیات، درایت فرماندهان جنگ تحمیلی هم چون شهید صیاد شیرازی و هماهنگی ارتش و سپاه و ایثار و ازخود گذشتگی بسیجیان و صبر و استقامت مردم باعث شد تا خرمشهر آزاد شود.

وی تاکید کرد: رزمندگان اسلام، در زمان جنگ تحمیلی، فقط خاک و مرزها را حفظ نکردند؛ بلکه ارزش ها هم حفظ شد و یکی از ثمرات و دست آوردهای دوران دفاع مقدس، تبدیل شدن ایران به عنوان به یکی از ابرقدرت های نظامی در منطقه و جهان از جمله این ثمرات است.

سردار آبنوش افزود: یکی دیگر از دست آوردهای جنگ تحمیلی، تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و گسترش مکتب اسلام و مبانی مورد تاکید جمهوری اسلامی در بیشتر کشورها بوده و این موضوع نگرانی استکبار جهانی را به دنبال داشته است

 وی انقلاب اسلامی را به دلیل مبتنی بودن بر گفتمان اسلام متمایز از انقلاب‌های رخ داده در دنیا ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در حوزه نظامی به اقتداری دست پیدا کرده است که هیچ کشوری جرات تجاوز به این کشور را ندارد و این امر به دلیل خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام است.

 فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: باید با جهاد تبیین دست آوردهای نظام برای نسل جوان تبیین شود و مستدلانه و واقع‌گرایانه مسائل نظام به جوانان انتقال داده شود. و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و پاسخ دادن به سوالات و شبهات دانشجویان که از دغدغه های مقام معظم رهبری است؛ باید سرلوحه قرار داده شود.

وی یادآور شد: در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که دشمن با تمام قدرت و حمایت رسانه‌های معاند و بلندگوهای تبلیغاتی خود به میدان آمد و با تولید و انتشار دروغ‌های پی‌درپی تلاش کرد که کشور ما را متلاطم و ملتهب کند.

سردار آبنوش طرح موضوع حجاب را نیرنگ بزرگ دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی نتوانستند از مسیر جنگ نظامی کشور ما را سرنگون کرده و به جایی برسند، امروز درمانده‌تر از همیشه ترویج بی‌حجابی، بدحجابی و بی‌بندو‌باری را در دستور کار قرار داده اند.

وی در پایان، مهار تورم و مشکلات اقتصادی را از مهم ترین دغدغه های مسوولان نظام برشمرد و گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه، مسوولان با همه تلاش های خود نتوانسته اند تورم را در کشور مهار کنند و امیدواریم با تدابیر لازم، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل شود.

دکتر اسماعیل زینالی: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مبارزه جنگ تحریمی علیه کشورمان، پیشرو و پیشگام است

 در ادامه این مراسم، دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قزوین، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و گرامی داشت آزادسازی خرمشهر و عرض خیر مقدم به سردار آبنوش و میهمانان گفت: امروز در شرایطی قرار دادیم که دشمن تحریم‌های ظالمانه بسیاری را علیه کشور و مردم ایجاد کرده است اما به همت جوانان و نخبگان دانشگاهی در تلاش هستیم تا مشکلات کشور به حداقل برسد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گام های بسیار خوبی را برداشته است.

دانشگاه آزاد قزوین1

دکتر زینالی تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همت جوانان نخبه که اتفاقا مدیر آن از فرزندان جانباز نیز محسوب می شود؛ شرکتی تاسیس شده که توانسته اند با مهندسی معکوس، قطعات شرکت های بزرگ خودرویی کشور را با کیفیت بسیار بالا و با قیمت پایین تر از مشابه خارجی تولید کنند و این امر در راستای مبارزه با جنگ تحریمی دشمنان است.

سپس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد محبی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و خیر مقدم به سردار آبنوش و هیات همراه در سخنانی با گرامی داشت آزادسازی خرمشهر گفت: باید رشادت‌های شهدا و ایثارگران برای نسل جوان به خصوص در دانشگاه ها تبیین شود.

گفتنی است؛ شعرخوانی توسط سرکار لعیا محمدی دانشجوی رشته کامپیوتر در مقطع دکترای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در وصف شهدا و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است؛ در پایان با حضور سردار آبنوش، سرهنگ محمد امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و سرهنگ علی سیاهکالی مرادی فرمانده حوزه بسیج کارکنان شهید رجایی قزوین و مسوولان این دانشگاه از اعضای هیات علمی و کارکنان ایثارگر، جانباز و فرزند شهید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه