English

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین:

بهره مندی صاحبان مشاغل از مزایای استفاده از دستورالعمل تبصره ۱۰۰ تشریح شد

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین در دیدار با رئیس اتاق اصناف استان قزوین در خصوص بهره مندی بهره مندی حداکثری صاحبان مشاغل از شرایط مالیات مقطوع تاکید کرد.

بهره مندی صاحبان مشاغل از مزایای استفاده از دستورالعمل تبصره 100 تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در دیدار با هیات رئیسه اتاق اصناف استان گفت: به منظور تکریم و جلب رضایت مودیان مالیاتی و گسترش فرهنگ خود اظهاری، در سال گذشته با اختیار حاصل از تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم، مالیات بیش از 45000 مودی مشاغل استان بدون رسیدگی قطعی شد.

وی درخصوص شرایط بهره مندی مودیان مالیاتی از مالیات مقطوع در سال 1401 گفت: کلیه صاحبان مشاغل که  مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن ها در سال ۱۴۰1 حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیات مستقیم معادل مبلغ 67.200.000.000 ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول مقررات این دستور العمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394 و ارائه اظهار نامه مالیاتی عملکرد مذکور معاف می باشند، می‌توانند از تسهیلات این تبصره بهره‌مند شوند.

عباس پور تصریح کرد: اصناف و کسبه ای که برای عملکرد سال1401مشمول تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم می باشند مالیات آنها به صورت مقطوع تعیین و در درگاه  خدمات الکترونیکی سازمان بارگذاری خواهد شد. این دسته از صاحبان مشاغل از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک برای سال مذکور معاف می باشند؛ لیکن در صورت تسلیم اظهارنامه، سازمان امور مالیاتی نسبت به رسیدگی اظهارنامه آنها برابر مقررات ماده 97  قانون مالیات های مستقیم اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی در این نشست برای برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی جهت آشنایی مودیان با ظرفیت دستورالعمل تبصره ۱۰۰ و همچنین دوره آموزشی ویژه کافی نت ها اعلام آمادگی نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه