English

مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری های قزوین پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۲۰ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال طی سال گذشته به شهرداری، دهیاری و فرمانداری های استان پرداخت شد.

بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری های قزوین پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تخصیص عوارض شهرداری ها استان قزوین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در سال 1401 از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 628 ، 20 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم عزیز ما در این مناطق مشاهده می کنند از محل این مشارکت است.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا می کند، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری ایفا می کند و در همین راستا سال گذشته با افزایش ۱۱۵ درصدی، ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین با اشاره به رشد ۱۹۹ درصدی سهم ورزش استان از محل ارزش افزود، خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین از محل عوارض ارزش افزوده، ۷۰۱ میلیارد ریال جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیر ساخت های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافت.

به گفته عباس پور، عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و شهرستان جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود که همین مساله گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان مناطق یاد شده در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، مالیات را از درآمدهای پایدار دانست و اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات در قالب ارایه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل های مختلف دوباره به مردم باز می گردد و بدون شک هزینه کرد آن در بخش های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می توان در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی گام های موثری برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه