English

هرمزگان در فتح خرمشهر ۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد 60 نفر از رزمندگان هرمزگانی به شهادت رسیدند.

هرمزگان در فتح خرمشهر 60 شهید تقدیم انقلاب کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان در این عملیات ۱۵ جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی افزود: توکل، توسل، وحدت و فداکاری همه مردم مسلمان موجب پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمن شد.

ناوکی ابراز داشت: عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه‌های دفاع مقدس و نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی است، این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب باز پس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تصریح کرد: این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز یا علی بن ابی طالب (ع) آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت، آزاد کردند.

نیرو‌های ایرانی در این عملیات به دستاورد‌های بزرگی دست یافتند که از آن جمله می‌توان به انهدام بیش از ۲ لشکر نیروی‌های حزب بعث عراق، بازپس گیری حدود پنج هزار و۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله شهر‌های خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و خارج کردن شهر‌های اهواز- حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه) اشاره کرد.

پس از رشادت و دلاورمردی‌های فراوان ارتشیان و سپاهیان در ساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد ۱۳۶۱، خرمشهر، آزاد شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه