English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، اقدام شجاعانه دولت سیزدهم / باید به بهترین شکل از جان مردم در سواحل مازندران صیانت کنیم

استاندار مازندران با بیان این که آزادسازی حریم 60 متری سواحل استان از جمله اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم بود، گفت: باید به بهترین شکل از جان مردم در سواحل مازندران صیانت کنیم و تحقق این مهم نیازمند همت و همکاری بیش از پیش تمام دستگاه های اجرایی است.

آزادسازی حریم 60 متری سواحل، اقدام شجاعانه دولت سیزدهم / باید به بهترین شکل از جان مردم در سواحل مازندران صیانت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور در آیین افتتاح طرح ملی - منطقه ای ساماندهی سواحل، مانور امداد و نجات ساحلی، افتتاح پایگاه امداد و نجات ساحلی در فریدونکنار، اظهار داشت: ساماندهی سواحل مازندران از جمله موضوعات مهمی است که در طول سال و به‌ویژه در ایام تابستان مورد توجه جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی کشورمان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته تلاش های دولت ها بر این بود که برای ساماندهی سواحل برنامه مدونی داشته باشند، ادامه  داد: این طرح در نهایت در دولت سیزدهم عملیاتی و اجرایی شد و همسو با آن نیز اقدامات ویژه ای در این بخش صورت گرفت.

استاندار مازندران گفت: اقدام شجاعانه رئیس جمهور در آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل در مازندران مورد رضایت مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته سواحل زیادی در اختیار ارگان های دولتی و غیر دولتی بود، افزود: با اقدام جهادی دولت سیزدهم اکنون نوار ساحلی مازندران آزادسازی شد و در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفته است تا از این موهبت الهی استفاده کنند.

حسینی پور با اشاره به اینکه ساماندهی سواحل از اهمیت بیشتر دیگری برخوردار است، گفت: ساماندهی سواحل در کشور اسلامی ساز و کار خاص خودش را دارد و ما نمی توانیم همانند دیگر کشورها آزادی بی حد و حصری را در نظر بگیریم.

وی از توافق وزارت کشور با منابع طبیعی در طی یکماه گذشته برای ساماندهی سواحل مازندران خبر داد و تصریح کرد: در این توافق صورت گرفته، شهرداری شهرهای ساحلی مازندران مسئولیت ساماندهی سواحل را بر عهده خواهند داشت.

استاندار مازندران بیان داشت: شهرداری های شهر های ساحلی باید طرح ها و برنامه های خود را برای ساماندهی سواحل مهیا کنند تا با واگذاری آن به بخش خصوصی، زمینه احداث سازه های موقتی در سواحل فراهم شود.

وی افزود: فرمانداران نیز باید نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی در این بخش داشته باشند و از تمام ظرفیت ها برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده کنند.

حسینی پور با بیان اینکه، در طول سال های گذشته شاهد از دست دادن انسان های بیگناهی بودیم که به علت بی احتیاطی در دریا غرق شدند، ابراز داشت: باید به بهترین شکل از جان مردم در سواحل مازندران صیانت کنیم و تحقق این مهم نیازمند همت و همکاری بیش از پیش تمام دستگاه های اجرایی است.

وی تصریح کرد: آمار نجات یافتگان در سواحل دریای خزر مازندران در سال گذشته قابل مقایسه با دیگر سال ها نیست.

استاندار مازندران آمار غرق شدگان در دریای مازندران در سال گذشته را ۹۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: رئیس جمهور تأکید دارند که حتی یک نفر نیز نباید در سواحل دریای خزر غرق شود و تحقق این امر نیازمند بسیج امکانات و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی است.

وی از به کارگیری ظرفیت جمعیت هلال کشور در راستای اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای خزر در مازندران خبر داد و عنوان داشت: این در حالیست که مشارکت در طرح ساماندهی سواحل در شرح وظایف این جمعیت نیست.

حسینی پور اظهار داشت: با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در طرح ساماندهی سواحل به طور قطع شاهد کاهش حوادث و آمار مغروقین در دریا خواهیم بود.

وی افزود: ناجیان غریق که سال ها در راستای صیانت از جان مردم تلاش کردند، امسال باید در یک برنامه سازماندهی شده به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر در بیایند.

این مسئول بر لزوم برخورداری ناجیان غریق از مزایای بیمه تامین اجتماعی تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر کشورمان، امسال به طور قطع شاهد کاهش ۵۰ درصدی آمار مغروقین در سواحل دریای مازندران خواهیم بود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مانور تجهیزات امدادی امسال باید در سواحل مازندران برگزار شود، تأمین جت اسکی را از نیازهای اصلی و ضروری ناجیان غریق مازندران عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر می تواند کمک کند تا این تجهیزات که از نیازهای جدی است، خریداری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه