English

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل:

پارک ایمنی امداد و نجات در آمل راه‌اندازی می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با اشاره به کسب رتبه اول استانی آمل در برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه از راه‌اندازی اولین پارک ایمنی و امداد و نجات کشور در این شهرستان خبر داد.

پارک ایمنی امداد و نجات در آمل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، جمشید نیک زاد با اشاره به فعالیت 15 مربی با سابقه بالای 15 سال در جمعیت هلال‌احمر آمل جهت آموزش‌ها، اظهار داشت: از این تعداد پنج مربی تخصصی هستند که به طور رایگان در مهارت‌های داوطلبی و کمک‌های اولیه به آموزش داوطلبان می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 300 دوره و سال‌جاری 48 دوره آموزشی به اجرا درآمد که مربیان با محوریت آموزش دانش‌آموزی ابتدایی با عنوان همتا و دادرس دوره متوسطه ورود یافتند، ادامه داد: این آموزش‌ها در بخش کانون دانش‌آموزی، دانشجویی، روستایی و طلاب است که خوشبختانه در امر آموزش دانش‌آموزان بستر یادگیری و استعدادیابی دارند اگر چه تعامل و همکاری مدیران مدارس در این امر لازم است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل گفت: این نهاد آمادگی هرگونه دوره آموزشی کمک‌های اولیه را با حضور این مربیان دارد؛ همین طور دوره‌های تخصصی دستور کار داریم تا در صورت اعلام آغاز شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ این سازمان با دستگاه‌های اجرایی متعدد در زمان آرامش و بدون حوادث عنوان داشت: تاکنون تفاهمنامه‌هایی با اصناف، حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر نهادها انجام شده تا آمادگی لازم کارکنان این دستگاه‌ها در مقابل حوادث را داشته باشند.

وی ابراز داشت: سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش است تا این آموزش در مقاطع ابتدایی و آموزش کمک‌های اولیه به عنوان اولویت جزء دروس آموزشی مدارس قرار گیرد.

نیک‌زاد با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان آموزش و پیشگیری است که در این زمینه در کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، روستایی و طلاب انجام می‌شود، خاطرنشان ساخت: تاکنون مردم به ویژه ساکنان بالادست از این آموزش‌ها استقبال کردند و خواستار برگزاری این آموزش‌ها شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر آمل در سال گذشته توانست رتبه اول برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه در مازندران را به خود اختصاص دهد، افزود: سال گذشته یکصد مانور ایمنی و زلزله در مناسبت‌های مختلف طول سال در مدارس شهری و روستایی برگزار شده است که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر آمل در اجرای استراتژی حوزه فعالیت به دنبال راه‌اندازی اولین پارک ایمنی و امداد و نجات کشور در آمل است که تاکنون طراحی اولیه احداث آن ترسیم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه