English

تعطیلات پرحادثه در ارتفاعات دره گاهان و شیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از سه حادثه در مناطق کوهستانی دره گاهان و شیرکوه و نجات جان سه نفر توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر خبر داد.

تعطیلات پرحادثه در ارتفاعات دره گاهان و شیرکوه

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: ظهر روز جمعه 29 اردیبهشت ماه طی تماس مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر گیرافتادن یه کوهنورد 21 ساله در ارتفاعات دره گاهان اعلام که بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان تفت به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: پس از رسیدن تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر و رسیدن به فرد گیرافتاده که دچار مصدومیت از ناحیه سر بود پس از اقدامات اولیه درمانی و تثبیت در بسکت، به منطقه امن و پایین کوه انتقال داده و تحویل عوامل اورژانس نمودند.

حرازی زاده در توضیح حادثه دوم بیان داشت: عصر روز جمعه طی تماس مردمی با مرکز 112 هلال احمر مبنی بر مصدومیت یه کوهنورد 57 ساله  در ارتفاعات شیرکوه اعلام شد که تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این کوهنورد از ناحیه مچ پا مصدوم شده بود عنوان کرد: پس از طی مسافتی و رسیدن به مصدوم، نجاتگران همراه با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی  مصدوم را به پایین کوه آورده و بوسیله آمبولانس اورژانس به نزدیک ترین مرکز درمانی انتقال داده شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  در حادثه سوم که مجدد در منطقه ارتفاعات شیرکوه رخ داد گفت : یک خانم 62 ساله در دامنه شیرکوه دچار مصدومیت شده بود که به مرکز eoc هلال احمر گزارش و بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر تفت به محل حادثه اعزام شدند.

حرازی زاده بیان کرد : با توجه به اینکه این خانم از ناحیه مچ پا نیز دچار مصدومیت شده بود پس از اقدامات اولیه درمانی و تثبیت در بسکت وی را به پایین کوه انتقال دادند.

 

افزایش حوادث کوهستانی در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بر پرهیز کوهنوردان از کوهنوردی انفرادی تاکید کرد و افزود: به هیچ وجه کوهنوردان به تنهایی و بدون تجهیزات به کوه نروند و حتماً  قبل از کوهنوردی به افراد نزدیک و آشنایان خود در این باره اطلاع بدهند.

وی گفت: افراد حتما قبل از کوهنوردی در مورد کوه و تجهیزات و کمک‌های اولیه آگاهی لازم را کسب کنند و سپس نسبت به تصمیم خود اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد درباره دلیل حوادث کوهستانی اظهار کرد: حوادثی که معمولا در کوه‌ها و کوهستان‌ها و مناطق اینچنینی اتفاق می‌افتد به خاطر این است که افراد نمی‌توانند توانمندی‌شان را با شرایط منطقه بسنجند.

وی، سرسبزی کوه‌ها بر اثر افزایش بارش‌های اول سال را عاملی دانست که موجب شده مردم برای تفریح و همچنین جمع‌آوری گیاهان دارویی تردد زیادی به کوه‌های مناطق مختلف استان داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستان‌های استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد، ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم، ضمن این که شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ندای امداد  ۱۱۲  ارتباط برقرار کنند تا در صورت لزوم، نیروهای امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر